Senaste nytt

TANKAR FÖR BusinessClass FRAMÖVER

Det är mycket gnäll tycker jag. Läs det ni tycker om på siten. Om inte siten duger läs på en annan eller starta ett eget forum. Största problemet är inte BC utformning. Största problemet är att jag upplever att flygbolagen försämrat avsevärt i sina program sedan jag första gången upptäckte BC...

Tycker för övrigt synd om Jason och Co. Gnälligare målgrupp som får alla tjänster här gratis har jag inte upplevt och då har jag jobbat uteslutande med sälj och marknad i 25 år.
Du tänker helt fel. Läs första posten i denna tråd. Detta är ingen välgörenhet, det finns ett tydligt mål att driva sajten kommersiellt. Vi (medlemmarna) drar trafik till sajten vilket i sin tur genererar intäkter i form av reklamannonser etc. Varför ska man enligt dig inte få framföra synpunkter på saker och ting?

Jag tillhör skaran som snabbt hoppar förbi förstasidan och klickar på "Nya inlägg". För mig ger det redaktionella innehållet mig ingen behållning längre. Men jag klagar inte för det, det finns säkert andra människor som uppskattar det.

Däremot är jag tacksam för forumet och dess medlemmar, gamla som nya. Det är inget som jag tar för givet då jag vet att det är en massa jobb som krävs och kostar pengar att driva. Detta är något jag får ta del av gratis och jag kan välja att sluta när jag behagar. Tack för det gurus och alla andra!

De flesta som hänger här på forumet strävar efter att göra medvetna val när det gäller resande. Ägarna vill till viss del omvandla "huvudsidan" till en tredjepartsleverantör av tex hotellbokningar. Samtidigt är det allmänt vedertaget på detta forum att det oftast är oklokt att boka med tredje part. Jag tror att många känner sig besvikna, och i viss mån känner en avsky inför tanken att det man tidigare kände ganska starkt inför, gemenskapen, hjälpsamheten, förvandlas till något som försöker sälja på saker a'la nätresebyråer.

Jag har varit aktiv på forumet relativt länge. Jag har tjänat upplevelser och sparat pengar. Jag har som nybliven semimedveten resenär delat med mig av mina erfarenheter.

På detta forum finns en härlig skara life-hackers som gärna beställer 300 flaskor handsprit på Lenson för att tjäna in poäng nog för en RTW i First. Och jag älskar det! Jag hann, eller hade nog med moral till, att beställa 10 flaskor handsprit...

I samma anda sprids möjligheter till statusmatchningar, kreativa rutter, billiga flygplatsparkeringar och ibland tvivelaktiga sätt att använda rabattkampanjer.

Detta är ett forum befolkat av individualister med en ambition att nyttja system för egen vinning.

Att flera av forumets medlemmar finner förändringar tveksamma är begripligt.

Enhanchmemts. Är för många likställt med försämringar för individen. Speciellt den medvetna individen.

Jag tycker det är enormt olyckligt att ovärderliga eldsjälar kritiseras. Eldsjälar som har en helhetsbild många saknar.

Personligen läser jag sällan sidans startsida. Bidrar förmodligen inte ett smack till BC's omsättning då mina obetydliga bidrag sällan skapat hausse...

BC är, och kommer att förbli, min största inspirationskälla till medvetet resande.

Jag är just nu på en sådan resa. Ska iväg på nästa om två veckor. Och om några månader är det dags för nästa drömresa. Enpowered av BC. Förra drömresan, min bröllopsresa RTW var också möjliggjord av BC.

Ödmjukast,

Eric

Toppen