Double Trouble
Medlem
Jag körde 2 mil, tankade inte innan jag lämnade tillbaks och blev inte debiterad för något extra bränsle.
I morse lämnade jag tillbaka nycklarna till bilen som jag hyrde i fredags eftermiddag. Bilen rullade exakt 0 meter under tiden som jag hyrde den. Blir ju spännande att se om de försöker ta betalt för bränsle från mig...
Jag bor nära ett kontor (i Sverige) där det kostar 599,30 kr att hyra en grupp C över en helg men blev lite förvånad när jag läste i vilkoren (
Pay Later Terms & Conditions) att de tar en avgift om man kör mindre än 75 miles, någon som kan bekräfta detta?
De brukar skriva ut miltal vid ut- och incheckning av bilen så de borde väl se att den inte körts och därmed rimligtvis inte ta betalt för bränsle.
Jag körde 2 mil, tankade inte innan jag lämnade tillbaks och blev inte debiterad för något extra bränsle.
Det är sånt här som gör mig så irriterad och som gör att hyrorna ibland blir gratis när jag hyr. Väldigt irriterande när man hämtar ut en bil, kör 10 mil och så går det i 15 liter soppa. Klagar direkt när det händer, får oftast hyran tillbaka då.Jag körde 2 mil, tankade inte innan jag lämnade tillbaks och blev inte debiterad för något extra bränsle.
1. Måste bilen köras överhuvudtaget? Är det någon som har koll på detta med minst 75 miles enligt villkoren?
Det är sånt här som gör mig så irriterad och som gör att hyrorna ibland blir gratis när jag hyr. Väldigt irriterande när man hämtar ut en bil, kör 10 mil och så går det i 15 liter soppa. Klagar direkt när det händer, får oftast hyran tillbaka då.
Du tankade inte, således så kommer den som hyr bilen efter dig behöva betala för dig. Dvs du snyltar på någon annan.Missade du någon negation i mitt inlägg? Annars förstår jag inte riktigt
Du tankade inte, således så kommer den som hyr bilen efter dig behöva betala för dig. Dvs du snyltar på någon annan.
...Man får väl inte ens tanka under 5 liter på bensinmackarna?!
Vilket kontor var detta? På Klarabergsviadukten i Stockholm brukar de ställa upp bilen på gatan framför kontoret när man hämtar den. Tvivlar starkt på att bilen får stå kvar där i 3 dygn...
Hur skulle en sådan begränsning fungera? Om jag av någon anledning bara skulle få i 2 liter i min bil så är det ju lite svårt att lämna tillbaka dessa liter och de vill ju definitivt ha betalt.![]()