Senaste nytt

Taiwan - Regler transit / inresa

SimonXYZ

Medlem
Jag ser nu att COPAs verktyg har färre obligatoriska fält, vilket gör det lite smidigare. Resultatet är väldigt likt det från EF ;-)

Screenshot 2023-03-19 at 10.12.12.png
 

maswan

Medlem
Det var inga restriktioner eller udda grejer vid ankomst i tisdags för min del. Längre kö i immigration än jag minns från pre-covid-resor, och (relaterat?) mycket väskor som snurrade i dubbelstack, från 3-5 flighter per band.
 

Mimmisa

Medlem
Landade i Bangkok idag så passade på att gå förbi Thai's info desk och dubbelkollade med dom (reser första benet med Thai på söndag). Dom lånade mitt pass och kollade upp alla regler som gällde, och bekräftade därmed att det inte fanns några restriktioner med varken covid certificate eller test.
 

intuition

Medlem
En sak med ett kort stopp i Taiwan är att de har en del strikta regler för vad man får föra in. Tex kött är big no-no. Men om man nu har förbjudna föremål så finns det en excellent lagring av väskor, där man kan låta allt stanna kvar i terminalen, utanför gränsen och därmed aldrig bryta mot några regler. Har för mig att väskorna checkas in automatiskt på avågende flyg också, så det är en väldigt bra tjänst att utnyttja.
 
Toppen