Senaste nytt

Ta mig (långt) härifrån... (TÄVLING)

Varför inte ta sig till Perth? Underskattad då de flesta åker till östkusten.
bra surf, bra väder, mer relaxed än t.ex Sydney/Melbourne. Smarrigt käk, kangaroos relativt nära stan i det vilda (om det nu är positivt kan man ju diskutera), bra ölbryggerier etc. Bo på stranden nära Scarborough och vakna till breeze av Indiska oceanen.

Och Trots allt 5h kortare restid än Sydney.

Ett sista leg på Widröe kanske du kan leva med?
Business class I på alla andra sträckor. Kan inte American¨s program men HEL-DOH-PER t/r är iaf 17041 enligt great circle mapper.
Sedan enligt chart

Business R, I 100% – EQM: 1.50 EQD per mile flown: 20%

Inte räknat ut på Finnar benet, och Wideröe kommer ju inte ge OW poäng, kanske ligger ett avdankat EB kort i plånkan?
Skärmavbild 2017-12-21 kl. 13.46.21.png

pris: 26229:-

Varför inte ta sig till Perth? Underskattad då de flesta åker till östkusten.
bra surf, bra väder, mer relaxed än t.ex Sydney/Melbourne. Smarrigt käk, kangaroos relativt nära stan i det vilda (om det nu är positivt kan man ju diskutera), bra ölbryggerier etc. Bo på stranden nära Scarborough och vakna till breeze av Indiska oceanen.

Och Trots allt 5h kortare restid än Sydney.

Ett sista leg på Widröe kanske du kan leva med?
Business class I på alla andra sträckor. Kan inte American¨s program men HEL-DOH-PER t/r är iaf 17041 enligt great circle mapper.
Sedan enligt chart

Business R, I 100% – EQM: 1.50 EQD per mile flown: 20%

Inte räknat ut på Finnar benet, och Wideröe kommer ju inte ge OW poäng, kanske ligger ett avdankat EB kort i plånkan?
Visa bifogad bild 70311

pris: 26229:-
Coolt!
Hur är det med visum och sånt till Australien. Var så länge sen jag var där så minns inte!

Det blev nån issue att sidan valde om på förvalda datum och därav felet.
Har nu dubbelkollar i ITA matrix och tyvärr något dyrare på "rätt" datum...
25/12 blir det SAS och till CPH först
Skärmavbild 2017-12-21 kl. 15.54.06.png

Om du vill åka Finnair hellre så finns 26/12 denna:
Skärmavbild 2017-12-21 kl. 15.53.29.png

3000 dyrare på dessa datum men också D klass på utresan, vilket innebär mer miles:
Skärmavbild 2017-12-21 kl. 15.57.23.png

Blev det någon vinnande resa bokad?
Jodå, resa blev bokad men jag ville vänta med att avslöja vinnaren tills jag var på väg. Och det är jag nu...

Det började med att det inte blev någon vinnare. Hittade en mycket bra resa till Antigua med BA/AA som jag bokade. Men jag fick kalla fötter. Sitta ensam på en strand i 6 dagar lockade inte så jag ringde AA och bokade av. Så jag gick på @Senator resa (om en något modifierad). Så, under de närmsta dagarna kommer jag sätta in pengar i Senator’s namn och njuta av min vistelse i SoCal och Newport Beach.

Toppen