Senaste nytt

Ta med gumman och två barn (4 och 7) på ett guldkort i loungerna?

joa

Medlem
Hur brukar loungerna ställa sig till att släppa in en familj med två barn på ett guldkort?
Normalt sett är det ju en gäst. När vi åkte med ena grabben som det var 2.5 år var det inga problem på Arlanda och på LAX.
Men med två barn som är lite "större" kanske det är tji?

Hur brukar loungerna ställa sig till att släppa in en familj med två barn på ett guldkort?
Normalt sett är det ju en gäst. När vi åkte med ena grabben som det var 2.5 år var det inga problem på Arlanda och på LAX.
Men med två barn som är lite "större" kanske det är tji?
På ARN t5 i sas guld så får du ju ta med familjen. Så där inga problem.
Problemet blir väll i LAX där du bara få ta med +1
Som du säger gick dom med på ett litet barn utöver din +1 men att du nu kommer med två äldre barn då tror jag nej. Du har +1 Inte +3

I det här fallet gäller det en resa med Turkish till Seychellerna. Så jag antar jag får nöja mig med Arlanda.

Jag har också barn i åldern 6 och 9. Jag (EBG) och frugan samt barnen hade tillgång till den eminenta *Alliance loungen på FCO i alla fall...
Vet ej om dom bara var snälla eller inte... Som sagt, har blivit insläppt ibland i diverse lounger, men stoppad i andra.
MUC brukar det exempelvis inte gå att ta med sig familjen in i LH loungerna.

MVH

• Gilla
Reactions: joa
För oss i liknande situation så säger Lufthansa alltid nej, United har släppt in oss en gång. Thai och Turkish har släppt in oss.

• Gilla
Vi är två vuxna med guldkort och 3 barn (tonåringar) alltså inte samma situation men ändå en person för mycket. Har blivit insläppta en gång av Lufthansa (JFK) men också nekade ett par gånger (tex FRA och MUC) . Har även blivit insläppta av South African (JNB). Skadar inte att fråga.

Det omvända gäller också: som Lufthansa Guld (SEN) har jag med +1 och ett barn aldrig släppts in på SAS lounge i Oslo, medan det tilläts på SAS Arlanda fram till 12 år (ej fyllda), sen blev det stopp även där.

• Gilla
Toppen