Senaste nytt

Ta din safe och gå

Jag är lite för godtrogen och brukar inte låsa in värdesaker i kassaskåpet. Har nog aldrig gjort de och heller aldrig blivit bestulen.
Får se.om/när de händer.
 

Jönsson

Medlem
Jag är lite för godtrogen och brukar inte låsa in värdesaker i kassaskåpet. Har nog aldrig gjort de och heller aldrig blivit bestulen.
Får se.om/när de händer.
Det beror kanske på vad man släpar med sig. Stora summor kontanter skadar inte att låsa in. Annars är det strunt samma. Det är nog ändå rätt avgörande vilket hotell man bor på.
 

fcx

Medlem
FB_IMG_1499518965247.jpg
 

mha321

Medlem
Det beror kanske på vad man släpar med sig. Stora summor kontanter skadar inte att låsa in. Annars är det strunt samma. Det är nog ändå rätt avgörande vilket hotell man bor på.
Jag har hört någonstans (mer än en gång men kommer tyvärr inte ihåg någon av källorna) att det kan påverka försäkring också. Alltså att om man lämnar saker framme i rummet och blir bestulen räknas det som vårdslöst, men inte om det ligger i skåpet. Oberoende av hur lätt det är att sno hela skåpet.
 

nota bene

Medlem
Det första stället jag ALDRIG lägger något värdefullt på är i dessa hotellkassaskåp. Om någon vill sno saker är det dessa som attackeras.

En story från några år sedan på en stor trade show: 5 rum som var bokade under bokningskod för mässan rånades med vapen under 5 minuter och över $500k av värden stals. Delvis inside information då de hade information om booking code.

På jobbet har vi försäkring som täcker när det är inlåst i hotellets safe i receptionen, men stora värden är inte försörsäkrade i rummet, oavsett om det ligger på skrivbordet eller i en liten safe.
 

Direktorn

Medlem
Här på mitt enkla hotell i Grekland hade de lämnat både skruvarna till skåpet samt oöppnade batterier att sätta in för gästen. Får se om jag orkar ta fram min Leatherman sedan och skruva fast skiten i garderoben..
 
Toppen