Senaste nytt

Ta bort segment från Lufthansa bokning

Fredah

Medlem
Jag har en open jaw bokning direkt med LH enligt följande:
GOT-FRA LH C
FRA-PVG LH F (cash upgrade)
PVG-ICN OZ C
/
TPE-ICN OZ C
ICN-FRA LH C
FRA-GOT LH C

Nu har planerna ändrats så jag skulle vilja skippa PVG-ICN och stanna i PVG (men fortfarande åka hem från TPE).
Jag ringde därför senator linjen och frågade om de kunde lösa det, vilket efter mycket om och men sas skulle gå för dryga 30 tusen.

Finns det någon chans att lyckas lösa detta på flygplatsen? Kanske fråga snällt på FCT?

I det fall jag inte lyckas lösa det hela så har jag bokat en China Eastern full flex C biljett tillbaka till PVG för knappt 3 tusen.
Då blir frågan istället 2h 25min räcker det på separata biljetter på ICN? Kan man få ut boardingpass från China Eastern online?
(Deras app/hemsida är inte riktigt på en nivå man är van vid, fick inte ens någon PNR, bara biljettnummer).

Reser såklart med enbart handbagage.

Om de tar bort segment blir det en helt ny resa varför din upgrqde på LH first sannolikt försvinner och prissättningen blir en helt annan vid hemersa från PVG än ICN. Eftersom du ringde SAS misstänker jag att detta är en award resa?
De kommer inte kunna ordna detta på FCT. Undantaget är om Lufthansa ställer in flyg då är det förhandlingsbart

Om de tar bort segment blir det en helt ny resa varför din upgrqde på LH first sannolikt försvinner och prissättningen blir en helt annan vid hemersa från PVG än ICN. Eftersom du ringde SAS misstänker jag att detta är en award resa?
De kommer inte kunna ordna detta på FCT. Undantaget är om Lufthansa ställer in flyg då är det förhandlingsbart
Får hålla tummarna för inställda flyg nu då..
Hehe kanske borde ha använt ordet sades istället för sas eftersom det lätt kan förväxlas med flygbolaget SAS.
Det är LH revenue bokad online på lufthansa.com och jag pratade med Lufthansa's Senator kundtjänst som sade något i stil med 3000 USD, vilket är mer än jag betalt för hela resan.

Hur som helst, jag skulle gärna slippa åka en vända till ICN i onödan men måste jag så måste jag och då får jag iaf glädjas åt att jag är 40QP närmare förlängning av senator än om jag hade lyckats skippa ICN. :)

Edit: 40P inte QP eftersom det är en OZ flight vi pratar om.

Toppen