Senaste nytt

T/G Lounge Bali Denpasar - Recension

JacobGBG

Medlem
Singapore använder sig utav den när man flyger business

Nu var det några år sedan, men när jag åkte från DPS med SQ så luskade jag ut via Flyertalk att det var två lounger man har tillgång till och den bättre är den med svart loungepass. Man var tvungen vid den tiden att påtala detta vi bagage drop då agenterna traditionellt bara ville ge grön lounge pass (till den "sämre" loungen).

Så rätta mig om jag har fel, finns inte denna valmöjlighet kvar? Känner inte igen lounge i OP men det är väl inte omöjligt att den renoverats.
 

John Rambo

Medlem
Sitter just nu i T/G Lounge på DPS, otroligt varm och mycket folk. Kan vara en av de sämsta jag besökt. Och personalen sätter upp ”reserverat” skyltar lite varstans. Vi plockade bara bort skylten och satte oss.

Vart den sämst på grund av att det var varmt och mycket folk, eller fanns det annat som gör att du ger detta eminenta betyg?

Synd att er upplevelse inte blev lika bra som min.
 

AndersSt

Medlem
Vart den sämst på grund av att det var varmt och mycket folk, eller fanns det annat

Ja, det var varmt och mycket folk men inte så mycket folk att alla inte skulle ha fått plats. Men personalen envisades alltså med att "reservera" platser som de sedan guidade nyanlända gäster till, trots att gäster som gått in tidigare fortfarande yrade runt efter platser. Jag kollade när vi gick ut, det handlade absolut inte om några speciella statusgäster. Vi, och flera med oss, plockade helt sonika bort skyltar och satte oss. Personalen såg detta men reagerade inte alls på det. Maten var heller inget att skriva hem om direkt, usch, vi rörde inte den alls.

Men framförallt var det olidligt varmt och de utställda små fläktarna hjälpte inte. Resten av terminalen är ju behagligt sval så jag fattar inte varför man inte kan lösa det. Sedan var toaletten rejält äcklig och ostädad, dessutom för liten. Serveringen av de stipulerade max 3 öl på tapp eller 3 glas lådvin (ja, det var faktiskt bag-in-box) var ju knappast lyxig. Vi klarade inte att vara kvar där mer än en dryg halvtimme.

Jag skrev "en av de sämsta" men det är nog faktiskt den absolut sämsta lounge jag besökt någonsin. Ursäkta ranten men loungebesöken närmast före och efter detta var Turkish Airlines på IST så kontrasten blev ju extrem, hoppas du får tillfälle att besöka den loungen, eller någon annan riktigt trevlig lounge, så förstår du hur jag menar.
 
Toppen