Senaste nytt

Tågstrejk på Öresundstrafiken

Ja, "tågbussen" går precis utanför Terminal 3 vid taxistoppet på höger sida när du kommer ut genom tullen (du kan inte missa det, det står hur många bussar som helst, har du tur får du en fräsch charterbuss med WiFi, har du otur får du en vanlig Movia-gulbuss från Köpenhamns lokaltrafik). Tågbussen kör dig över bron till Hyllie. På Hyllie station måste du byta till Pågatåg in till Malmö C. Räkna med att det tar lite tid. Pågatåg har inte satt in extra tåg från Hyllie (det vore strejkbryteri...) men går ändå relativt ofta.

Enjoy! Detta kan bli en långvarig konflikt.

Tack Agö! Jag vet precis var taxistoppet är. :)
Måste man köpa biljett som vanligt eller kan jag vänta med det tills jag är i Hyllie? Anledningen till att jag frågar är den extrema tidsbristen. Vill inte stå o fibbla vid en automat. Eller har de möjlighet att ta betalt på bussen?

Tack Agö! Jag vet precis var taxistoppet är. :)
Måste man köpa biljett som vanligt eller kan jag vänta med det tills jag är i Hyllie? Anledningen till att jag frågar är den extrema tidsbristen. Vill inte stå o fibbla vid en automat. Eller har de möjlighet att ta betalt på bussen?
Det TROR jeg ikke du behøver, de gange jeg har været med togbus har det ikke være nødvendigt, en 'turistbus' har heller ikke billet udstyr ombord, Så du bør kunne spare en del af billetten. Der er naturligvis risiko for at de kontrollere billetter i døren men det virker meget usandsynligt.

Skulle till Oslo idag och körde över. Vaknade lite tidigare än planerat och bestämde mig för att stiga upp och komma igång istället för snooza. Har varit mycket trafik vid bron och CPH senaste dagarna. Körde lite innan 7 och det var inte mycket trafik, berodde nog delvis på att det var helgdag i Danmark. Dock väldigt mycket folk på flygplatsen.

Ett tips, ni kan boka parkering på CPH:s hemsida så har ni parkering klart och det är bara att köra in och parkera.

Det TROR jeg ikke du behøver, de gange jeg har været med togbus har det ikke være nødvendigt, en 'turistbus' har heller ikke billet udstyr ombord, Så du bør kunne spare en del af billetten. Der er naturligvis risiko for at de kontrollere billetter i døren men det virker meget usandsynligt.
Jag försökte fylla på mitt JOJO-kort men betalfunktionen i automaten var trasig, så jag chansade & sprang ut till bussen. Det var "gratis" buss till Hyllie.

Hämtat ifrån en Facebook-grupp:

Har någon utav er som åkt med bussen i veckan haft någon som kontrollerat era biljetter?
Nej
Nope
nope
Nej. Däremot på tåget Kastrup-central.
Nej. Inte på tåget på den danska sidan heller.
Nope
Nej! Bara på Øresundståget i DK o Pågatågen.
Nej, de har aldrig haft kontroll på bussen!
Nej, de vil slet ikke se billet på bussen
Nej.
Nej ingen kontrol på bussen

Toppen