Det problemet med bara-ekonomi policy... Lutar åt någon av dem.När det gäller sova skönt så ingen. Det är vanliga ekonomisäten. Men överlag skulle jag säga Lufthansa el Swiss är bäst.
Det problemet med bara-ekonomi policy... Lutar åt någon av dem.När det gäller sova skönt så ingen. Det är vanliga ekonomisäten. Men överlag skulle jag säga Lufthansa el Swiss är bäst.
Jag ska till San Francisco från Arlanda och jag hittar likvärdiga biljetter med Swiss, Lufthansa, KLM, SAS och Norweigian (och kanske Air France). Blir ekonomibiljett. Då jag mest brukar åka österut med andra bolag när det gäller long haul tänkte jag höra hur ni skulle ranka dessa, och/eller vilka jag ska undvika. Det viktigaste för mig är att kunna sova skönt och att servicen hyfsad.
3. Swiss, har haft sex flygningar med dem i år, enbart pga att inga rimliga alternativ funnits. Gamla flygplan, ingen service som sticker ut och dåliga på specialmat. Har haft svårt att hålla tiderna vid fem av sex flygningar.
LX39 flygs med nya fina 777or. Du har antagligen varit utsatt för deras gamla 340.
Övriga kommentarer kan jag inte uttala mig om, så jag bara flugit Swiss long haul in business på sistone. Förutom det med att hålla tiden vilket de gjort på alla mina turer.
Swiss verkar konsekvent neka ersättning enl EU261 så det kan vara en anledning för vissa att välja bort dem, spec vid endast 45 min byte.
Varför inte SAS med Arlanda-Köpenhamn-San Francisco och tillbaka San Francisco-Chicago-Arlanda?
2163:- dit och 2647:- hem.
Håller också med där. När det gäller economy föredrar jag byte i Europa på utvägen och byte i USA på vägen hem, eller 'bussturen' på 50 min från CPH.Håller helt med här, att ha ett byte tidigt på morgonen i Köpenhamn eller ute i Europa är riktigt trist. Mycket skönare att kunna sova. Hälften av gångerna så säger jag till att jag inte vill ha någon frukost för att få sova längre.
Förstår inte hur du tänker här då mat och dryck till mat ingår i SAS longhaul.Möjligen att jag hade avstått både Norwegian och SAS eftersom de har valt koncept där man som vanlig ekonomipassagerare skall behöva krångla med betalning för dryck/mat i varierande grad.
Förstår inte hur du tänker här då mat och dryck till mat ingår i SAS longhaul.
Har inte haft några problem med att få icke alkoholhaltiga drycker övriga tider heller.
Finns möjlighet att välja rad 30 så funkar SAS economi även på långa flygningar. Ny, fräsch inredning på nästan alla longhaul.
Även om man har policyn med economi så kan man dessutom chansa med plusgrade och betala det själv.
Jag vet inte om andra alkoholfria drycker men våde vatten och appelsinjuice var tillgängliga i galley utan kostnad på Stockholm-Hong Kong, Köpenhamn-Beijing/Tokyo i SAS Go.Nu har jag inte flugit SAS på longhaul på ett tag, så kanske har missförstått, men vad jag hört från kollegor och även tycker mig ha läst så är det begränsat till en alkoholfri dryck vid maten om man inte är diamond. Om detta inte är fallet så är det ju bra!