Senaste nytt

Swiss renoverar loungerna vid A-piren, Zürich

Winquman

Medlem
Såg detta i ombordtidningen på Swiss igår. Tydligen har de nya loungerna vid E-satelliten blivit så populära att Swiss vill införa samma koncept på loungerna vid A-piren.

Det betyder även att både business och senator-loungen vid A (dvs alla *A-loungerna på Schengen-sidan såvitt jag vet) håller stängt från sen augusti till och med våren nästa år.

0427459075e6e9b372eca3521ee7da97.jpg

Jag undrar om Swiss verkligen tänkt igenom detta och framför allt kommunicerat med gränspolisen. Det riskerar bli ett väldigt spring mellan Schengen och Non-Schengen - frågan är när gränspolisen tröttnar? Och loungerna i D är väl inte speciellt stora? E rymmer ju en hel del folk så det torde inte vara något större problem

Att det är på tiden, det håller jag dock med om. Och blir det mer i stil med loungen i E är det kanon :)

Jag undrar om Swiss verkligen tänkt igenom detta och framför allt kommunicerat med gränspolisen. Det riskerar bli ett väldigt spring mellan Schengen och Non-Schengen - frågan är när gränspolisen tröttnar?

Mmm, jag klurade också lite på det - det låter lite stökigt att skicka ut alla i non-Schengenområdena bara for loungebesök. Dessutom är det ogörligt om man har lite mindre tid mellan anslutningarna eftersom det till och från (förmiddagarna i alla fall) är kö i båda riktningar i gränskontrollen. Risken är väl att man får anse Zürich vara en flygplats utan lounge på Schengen-Schengen transfers under den perioden.

Till BC träffen i slutet av oktober i Barcelona, blir det många medlemmar som "drabbas" många har bokningar med LX
Förresten de flesta medlemmar har radan på till E piren.

Jag undrar om Swiss verkligen tänkt igenom detta och framför allt kommunicerat med gränspolisen. Det riskerar bli ett väldigt spring mellan Schengen och Non-Schengen - frågan är när gränspolisen tröttnar? Och loungerna i D är väl inte speciellt stora? E rymmer ju en hel del folk så det torde inte vara något större problem

Att det är på tiden, det håller jag dock med om. Och blir det mer i stil med loungen i E är det kanon :)

Jag tror inte att det är så himla många som faktiskt "springer omkring och optimerar lounge upplevelsen". Av mina 10-15 vänner som är Guld och som inte hänger här, är medvetenheten om vad som finns rätt begränsat.

För majoriteten av berättigat resenärer går till det som är närmast är min teori. Annars skulle inte t.ex. nuvarande Swiss lounger vid A vara så fulla och den vid D och E så tomma

Jag tror inte att det är så himla många som faktiskt "springer omkring och optimerar lounge upplevelsen"

Det håller jag med om. Men om A loungen är stängd och alternativet är att slå ihjäl tid i väntehallen (på vad som måste vara en av Europas dyraste flygplatser) kontra att besöka någon av de andra loungerna tror jag (betydligt) fler än idag kommer nyttja den möjligheten med "gränsspring" som följd. Men det lär väl visa sig...

Att man stänger bägge delarna av gamla loungen samtidigt måste ju tyda på att man tänker sig en väldigt omfattande ombyggnad.

Blir en välkommen ombyggnad när allt är klart.

Toppen