Senaste nytt

Swiss och Zürich-Kloten - stel service och trist flygplats

Känner inte heller igenom mig i det som beskrivs. Självklart kan alla ha en dålig dag, men alla de 7-8 ggr jag flygit LX så har servicen varit bra och galant. ZRH är en av de bästa flygplatserna i Europa IMO.

A-piren är den äldsta och den har hängt med ett tag, tycker den har någon slags charm över sig ändå. Dessutom så finns det ju travelators våningen under som gör att man kan ta sig snabbt till och från den. Övriga pirer är moderna och verkligen eleganta. Gör du en transfer till E-piren så får du åka tåg och lyssna på kor råma ;)

AF har jag aldrig testat, men har bara hört en massa skit om CDG från alla som varit där.
 

dino_81

Medlem
Smaken är som baken.

Jag tycker att ZRH har en väldigt intressant integrering mellan flygplats-köpcentrum-tågstation som jag tror att man är ganska ensamma om. Jag tycker annars att det är vanligt att man noterar en tydlig gränsdragning mellan dessa olika affärsområden. Det är något man inte gör på Zürich Flughafen vilket jag fascineras av.

Är ingen frekvent resenär med Swiss men vid de få tillfällen som jag har nyttjat dem (i ekonomi ARN-ZRH A320, ZRH-VIE A321) upplever jag både standard, service och bemötande som över medel.
 
Last edited:
Toppen