Senaste nytt

Swiss: Mycket imponerande kundvård

Blev tilltalad med namn i Swiss business. Inte illa måste jag säga....bara en liten sak men iaf.

Har också bara positiva erfarenheter av service och tilltal! De gånger jag tyckt att servicen varit lite seg har jag kommit på sen att jag själv har varit trött och seg.... åkte nyligen ZRH-GRU men economy tillbaka eftersom jag kallt räknade med att det skulle gå att uppgradera, det gjorde det inte, sen väl nästan framme i Zürich kom hon som betjänade mig i C på vägen dit fram och nästan kramade om mig och sa att skulle prata med henne, inte byråkraterna. Hon verkade ha saknat mig:)
Per

Min erfarenhetet är att LX behandlar revenue pax mycket bra. Speciellt SEN/HON på revenue stock. Men, reser man på award/upgrade/opup får man inte alls samma service, även om man är SEN. Tex får man oftast välja meal sist i C.
1 SEN/HON revenue
2 övriga revenue
3 alla andra

Nu har jag bara provat normal biljett som FTL, men dom kan vara lite lätt ogina då också. Av nån anledning som jag aldrig har kommit på. Tycker dom att vi tekniker som inte ser ut som fotomodeller när vi åker business (för 42:a gången) förtjänar sämre service, eller?

Det är en av anledningarna till att min favorit är Austrian. Dom är tamejfan alltid glada och trevliga, oavsett vad du gjorde för att hamna framför skynket, och oavsett vad du var tvungen att göra innan du tog taxin till flyget.

Solskenshistorien är inte helt slut..

Hade tänkt otalliga gånger ta med mig brevet till kontoret, skanna och skicka ett mail till denna Vice President. Det gjorde jag äntligen igår, sådär 6 veckor senare :)

Jag tackade ödmjukast för uppmärksamheten, och beskrev med vilken glädje jag reser med Swiss. Jag tog dock också möjligheten att säga hur orolig jag är över utveckling inom Miles & More:
Swiss continues to be the jewel of the Lufthansa Group, and I can’t wait for my next Swiss First experience which I am planning for next year, hopefully on the A330-300 which I would go out of my way to travel on. My one big concern however, is the continued massive dilution of the value of the Miles & More programme. I really hope all of the changes have now been implemented, but I would like to raise a concerned voice that 13 years of Senator status will probably come an end if the dilution of value will continue at the accelerated speed of the past 18 months. Until then, I will remain a happy Swiss customer and look forward to my Barcelona-Zurich-Stockholm Swiss Business flights in December.

Till min stora överrasking fick jag ett svar från denna VP på 3t som tackade mig för mitt meddelande och bemöte min uro, samt gav mig alla sina kontaktuppgifter om jag hade andra frågor och kommentarer.

Fick du något konkret besked om devalveringarna av programmet har avklarats, så att vi slipper fler negativa nyheter under nästa år? De har ju tidigare meddelat att vissa förändringar kommer att ske from årsskiftet och det är ju klart störande att de inte kan lägga all information på bordet på en gång, så att man kan planera sitt resande och lägga upp sin resestrategi för att kunna återkvalificera sig som Senator.

Så vänner, ca 5 månader senare har man också vaknat nere i Frankfurt :)

Med Posten idag fick jag detta väldigt fina paket:

photo 1.JPG

I paketet låg ett väldigt fint "Money clip" som jag tyvärr inte har användning av eftersom alla mina pengar gick åt att köpa denna biljett :) Jag undrar Concorde, om jag köper en BA F får jag hem något paket då eller?

photo 2.JPG

Toppen