Senator
Moderator
Vänner,
Jag tänkte först lägga denna till tråden om "LH Gruppen, det här har ni gjort bra" men jag tyckte detta var ett såpass unikt exempel på fantastisk kundvård att det förtjänar en egen tråd.
Jag sprängde min budget med min Förstaklassresa till USA i somras. Visst har jag åkt Swiss First ett antal gånger tidigare, men då som Comp Upgrade eller uppgradering med vouchers. Som några kanske minns så var jag lite missnöjd med utbudet i Swiss First/HON loungen på O'Hare. Dock var jag så överlycklig över själva flighten att jag skrev till Swiss och fick svar nästa morgon.
Under veckan kom den en avi från Posten om ett rek brev, och först idag tittade jag själva avin och insåg att det var från Schweiz. Då jag håller på att avveckla en verksamhet i Schweiz, var jag helt övertygad att det var någon myndighet från en kanton eller kanske nya kreditkort från Swisscard då mina Miles & More kort skall snart bytas ut. Så det var med lite halvkonstiga känsla jag gick till Posten på ICA Vanadisvägen idag.
När jag hämtade ut mitt paket var det första jag såg den gröna tulldeklarationen där det stod: "Tea, value €1". Sedan såg jag avsändare: Swiss International Airline. "Ja ha tänkte jag, vad kan detta vara?".
När jag kom hem, öppnade jag detta och öppning av min mun måste ha varit väldigt stor
Helt otroligt att få ett sådant personligt brev, och med uppmuntran att ta kontakt med feedback. Det är rätt tydligt att Swiss har himla bra koll, och det visar åter (IMHO) att Swiss är juvelen i koncernen. LH FCT i alla ära, men nej... Det är Swiss som gäller framöver om jag skall pröjsa flera biljetter i Förstaklass.

Jag tänkte först lägga denna till tråden om "LH Gruppen, det här har ni gjort bra" men jag tyckte detta var ett såpass unikt exempel på fantastisk kundvård att det förtjänar en egen tråd.
Jag sprängde min budget med min Förstaklassresa till USA i somras. Visst har jag åkt Swiss First ett antal gånger tidigare, men då som Comp Upgrade eller uppgradering med vouchers. Som några kanske minns så var jag lite missnöjd med utbudet i Swiss First/HON loungen på O'Hare. Dock var jag så överlycklig över själva flighten att jag skrev till Swiss och fick svar nästa morgon.
Under veckan kom den en avi från Posten om ett rek brev, och först idag tittade jag själva avin och insåg att det var från Schweiz. Då jag håller på att avveckla en verksamhet i Schweiz, var jag helt övertygad att det var någon myndighet från en kanton eller kanske nya kreditkort från Swisscard då mina Miles & More kort skall snart bytas ut. Så det var med lite halvkonstiga känsla jag gick till Posten på ICA Vanadisvägen idag.
När jag hämtade ut mitt paket var det första jag såg den gröna tulldeklarationen där det stod: "Tea, value €1". Sedan såg jag avsändare: Swiss International Airline. "Ja ha tänkte jag, vad kan detta vara?".
När jag kom hem, öppnade jag detta och öppning av min mun måste ha varit väldigt stor
