Senaste nytt

Swiss mat i businessclass

Otroligt gott det ser ut!!! :)

Jag har bara åkt swiss business en gång, Dubai-Muscat, och har fortfarande rysningar över hur otroligt tråkig macka som serverades då. Torraste macka jag någonsin ätit!

Ölen var dock väldigt god :).

Screenshot_20160727-125542.png

Iofs har jag synpunkter på ölutbudet också, men plus för schweizisk öl och inte bara standardlager, även om det är samma sak typ.
Usch, nej. Allt annat än schweizisk öl är bättre. Jag var så bitter över att de är så stolta över sin egna öl och inte importerade åtminstone inspiration från Tyskland eller så.
1864 (fransk) var den bästa ölen man kunde få tag på i matvarubutikerna när jag bodde två år där. All annan europeisk öl jag smakat var bättre än de schweiziska ölerna.

Det finns bra Schweisisk öl! Mindre bryggerier i Bernese Oberland är suveräna. Men nog OT :)

Kan meddela att oxfilén till San Francisco var well well done. Så oerhört långt ifrån maten hem i förrgår. Problem att ladda upp bilder nu, min telefon som beter sig konstigt...

Nu verkar det fungera att ladda upp bilder, helt ok smak men totalt trasig köttbit tyvärr.
DSC_2607.JPG

Och så här såg förrätten ut, fråga mig inte vad det grön vita är. Det hade nog gått att äta om man varit utan mat i 3 dagar, alla ombord lämnade den mer eller mindre orörd av de tallrikar som plockades bort runt mig.
DSC_2606.JPG

I förrgår var swiss grymma, idag var det rätt dåligt. Den varma frukosten till Zürich imorse var dock riktigt god. Dock inget plusbetyg när de häller champagne i knät på en.

Usch, nej. Allt annat än schweizisk öl är bättre. Jag var så bitter över att de är så stolta över sin egna öl och inte importerade åtminstone inspiration från Tyskland eller så.
1864 (fransk) var den bästa ölen man kunde få tag på i matvarubutikerna när jag bodde två år där. All annan europeisk öl jag smakat var bättre än de schweiziska ölerna.
Man får ta det för vad det är, en vanlig lager med lite smak. Hellre en schweizisk än Amerikansk bud eller liknande. Uselt utbud på öl, vin och bubbel för flera hundra på flaskan men ölen som erbjuds ligger på ca 10 kronor.

Toppen