Senaste nytt

Swiss Köpenhamn-San Francisco i Business class

Westin st Francis är nog mitt favorithotell i San Francisco. Bodde du i den gamla delen eller i den mer nybyggda höghusdelen med utanpåliggande hissar?

Jag bor i den nya delen med hissnande snabba hissar på utsidan. Det är som någon slags fritt fall à la Gröna Lund. Trevligt hotell i väldigt bra läge.
När det gäller min sittplats på flyget så bokade jag ca 2 månader i förväg och försökte sen via telefon med Swiss call center (i Sydafrika tror jag det ligger) ändra sittplats. Men det var som förgjort, inget ledigt. Jag trodde att dom tjuvhöll på platserna för deras egna Senatorer och dylikt. En stackars EBGare från Sverige hade inte mycket att säga till om. Kanske, eller så var det helt enkelt fullt.

Ikväll skall jag träffa Rustscheff. Date via BC. Undrar hur jag skall känna igen honom? Man kan ju inte BC tagga sig när man går på stan.

När det gäller min sittplats på flyget så bokade jag ca 2 månader i förväg och försökte sen via telefon med Swiss call center (i Sydafrika tror jag det ligger) ändra sittplats. Men det var som förgjort, inget ledigt. Jag trodde att dom tjuvhöll på platserna för deras egna Senatorer och dylikt. En stackars EBGare från Sverige hade inte mycket att säga till om. Kanske, eller så var det helt enkelt fullt..

Jag har observerat att flera EBGare här inne har bokat plats i främre kabinen vid att ringa. Dock kan det ha varit fullt som du säger, så det spelar ingen roll.

Tack! Bra skrivet och bra bilder. Jag håller med om i princip allt. Dock har serveringen varit något bättre när jag flugit Swiss.

Sa du Eurobonus Gold eller StarAlliance Gold när du ringde, tror det stod i en annan tråd att nyckeln var att säga *A Gold. Men sen kan det ju vara fullt men det säger ju ExpertFlyer om det är.
Vilken flight så kan jag kolla?

Tack. Ja nu på hemresan som sker idag den 22/5 så är det LX 39. Jag har samma plats 11A igen. Hittade inget ledigt på Swiss hemsida. Har du möjlighet att kolla? Tack för tipset med *A, skall ha det i åtanke.

0 platser lediga, men jag gissar ExpertFlyer inte är helt uppdaterat då vi nu är mindre än 24t innan avgång och då är väl så (till min vetskap) att incheckningssystemen tar över från bokningssystemen.

Så här säger bokningssystemen:
F3 A3 J0 C0 D0 Z0 P0 Y6 B6 M6 U6 H6 Q6 V6 W6 S6 T6 E0 L6 K6

Det verkar som det går bra för Swiss. Ja det var under web check in som jag försökte byta plats. Nåväl det skall ju blir mer sova av på det här hållet. Tack för kollen.

Toppen