Senaste nytt

Swiss i Europa under en dag

Malu

Medlem
Jag hade myChoice registrerad även förra året och min erfarenhet då var att dessa extrapoäng kom månaden efter intjäningen, på ett ungefär.
 

Swisser

Medlem
Tack för svaret.
Jag får väl vänta och se vad som händer i juni månad - hoppas mina "myChoice" bonusmiles poppar in då. Jag har skrivit och frågat Miles&More för drygt en vecka sedan, men de har ej besvarat min förfrågan, vilket är lite konstigt och inte precis vad man förväntar sig av ett tyskt bolag.
 

Senator

Moderator
Jag hade myChoice registrerad även förra året och min erfarenhet då var att dessa extrapoäng kom månaden efter intjäningen, på ett ungefär.

Hum, så här såg du ut i höstas:
1/11/2011 ZUERICH-STOCKHOLM
+2,000 +2,000
MyChoice +4,000
Executive Bonus
+500 +500
LX1248/LX1248
Business Class, Z


Något som inte stämmer Swiss. Du får ligga på M&M
 

Swisser

Medlem
Tack för inputen Senator!
Jag har kontaktat M&M igen och gett dem det obesvarade incident numret de skickade till mig automatiskt då jag gjorde min förfrågan för över en vecka sedan. Hoppas på svar från dem inom de kommande dagarna.
 

NyfikenGrau

Medlem
Sådär, efter bara någon månad här på bc.se är man förstörd och jag måste nu snarast debutera framför skynket. Jag som bara tänkte lära mig en massa förnuftigt inför en kommande långresa i vinter....nu sitter jag och kollar hur jag kan tanka flest miles per månad på mitt "baskort" hos Miles&More så att jag blir FT så fort som möjligt. Det bör understrykas att det här naturligtvis är ert fel ;)

Ja, till saken då...jag bor i Berlin och har sett att månaden ut (rätt bråttom alltså) kör Swiss en sån där Business-kampanj inom Europa för resor i juni. Får man som dum nybörjare fråga vad de egentligen menar med "Swiss Business Upgrade Europa" - är det en biljett för sig eller är det en uppgradering från en befintlig economy-biljett? Allt jag hittills sett tyder på det första, men själva namnet gör mig misstänksam. Om jag tror rätt menar de bara att den inte är återbetalningsbar eller ombokningsbar.

Om det är en biljett för sig är det ju sensationellt bra - då kan jag alltså skrapa ihop hela 8 000 miles på en business-tripp för bara 350 euro t.o.r. till Sydeuropa med byte i Zürich (totalt 4 segment à 2000 miles) ??

Eller är jag ute och cyklar nu?
 

Fredrik

Medlem
Du är inte ute och cyklar. Däremot är det sant att biljetten rent formellt är en uppgradering från en befintlig economybiljett. Om du låter bli att missa något flyg eller få något flyg inställt så kommer du att sitta framför skynket och få dina 8000 poäng. Jag har gjort detta ett antal gånger.
 

NyfikenGrau

Medlem
Du är inte ute och cyklar. Däremot är det sant att biljetten rent formellt är en uppgradering från en befintlig economybiljett. Om du låter bli att missa något flyg eller få något flyg inställt så kommer du att sitta framför skynket och få dina 8000 poäng. Jag har gjort detta ett antal gånger.


Tackar så mycket för svar, det här låter ju helt underbart - bara man inte fastnar vid den där enorma bardisken i ZRH, den ser farligt inbjudande ut!

SHINING scene at the bar - YouTube

Har sett att jag hamnade i lite fel delforum, men finns det något annat sätt att kamma in tokmycket poäng för så lite pengar? (i Star eller OW)
 

Malu

Medlem
men finns det något annat sätt att kamma in tokmycket poäng för så lite pengar? (i Star eller OW)

Jag tycker absolut att det är ett av de trevligaste och mest effektiva sätten att håva in poäng och samtigt njuta av god service.
Swiss Business Saver är ett kanonerbjudande, så länge man inte blir ombokad på något sätt...

God tur! Snart sitter du och planerar long-haul-turer i F-klass. ;)
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag tycker absolut att det är ett av de trevligaste och mest effektiva sätten att håva in poäng och samtigt njuta av god service.
Swiss Business Saver är ett kanonerbjudande, så länge man inte blir ombokad på något sätt...

God tur! Snart sitter du och planerar long-haul-turer i F-klass. ;)

Det låter finfint, tack Malu (och tack för rapporten såklart!)

Härligt forum detta, en blandning av toknörderi och livsnjutande :D
 
Toppen