Senaste nytt

Swiss - ersättning för skadad golfbag

plover

Medlem
Hej, någon som har erfarenhet av deras partner "Dolfi1920" som handlägger skadat bagage ? Fick handtaget rippat på hemvägen från JNB i November, skickade lite bilder men claimade inget belopp. Hörde av detta bolag som har riktigt usla reviews på Trustpilot och de erbjöd sig först en reparation, sedan ändrade de sig och skickade en voucher på 105 EUR till deras väskshop online. Till saken hör att deras priser är tokhöga. Exempel: bag cover på Dormy medelgod kvalitet ca 1700-2000 SEK, motsvarande hos Dolfi kostar 2700 SEK så efter avdrag för vouchern är det ändå 1500 back. Tycker dealen är för dålig, vad hade ni gjort ? Det är ju själva väskan som är trasig, inte klubborna så om någon på forumet har varit med om liknande situation så är jag tacksam för input på hur jag bör agera. Vad är mina rättigheter när själva väskan är skadad ?
 

plover

Medlem
Dolfi är sämre än kass. Bad att få väskan reparerad flera gånger, bara kalle anka svar, ”great news you ger a voucher in our shop…”, tröttnade och åkte in till Asplunds i city istället som lagade eländet på 30 min, vi får se om cashersättning funkar som alternativ, jag återkommer.
 
Toppen