Senaste nytt

SWISS Business Lounge i Zürich

Hej. Tittade runt i forumet men hittade ingen tråd som rör min frågeställning.

Den 10 december skall jag slå ihjäl några timmar i Zürich. Det verkar dock inte bättre än att SWISS Business Lounge i A-terminalen renoveras och således är stängd. Förpassas man till någon 3e parts lounge (som säkerligen är totalt överbefolkad) eller kan man åka bort till terminal-E och sätta sig på den där?

Med vänliga hälsningar,
Daniel

Den 10 december skall jag slå ihjäl några timmar i Zürich. Det verkar dock inte bättre än att SWISS Business Lounge i A-terminalen renoveras och således är stängd. Förpassas man till någon 3e parts lounge (som säkerligen är totalt överbefolkad) eller kan man åka bort till terminal-E och sätta sig på den där?

Med vänliga hälsningar,
Daniel
Det är bara att åka bort till E.

Det finns ett alternativ i B-D terminalen precis bakom Transit Hotellet
Vill minnas att det tog fem minuter att promenera från den Loungen till Loungen i A terminalen.
Det enda som kan ta mer tid är att det finns en passkontroll där när man lämnar. Är det kö så kan det ta en stund.

Zurich Airport Transit Hotel & Dayrooms | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tackar. Kanske kan vara värt att spana in den också. Inte som om jag kommer lida brist på tid. Funderat på om jag borde åka in till staden och se mig omkring till och med. :)

Jag skulle tro att Business-loungen i E-terminalen är bäst. Har aldrig varit där, men besökt First- och Senatorloungen i samma byggnad och de håller mycket hög klass. Senast för två veckor sedan mitt på söndagen var det duktig kö för att ta sig till E. Tog mig 40 min från start i kö till framme i loungen. Dock betydligt snabbare på tillbaka-vägen (till Schengen), ca 5-10 min.

Jag skulle tro att Business-loungen i E-terminalen är bäst. Har aldrig varit där, men besökt First- och Senatorloungen i samma byggnad och de håller mycket hög klass. Senast för två veckor sedan mitt på söndagen var det duktig kö för att ta sig till E. Tog mig 40 min från start i kö till framme i loungen. Dock betydligt snabbare på tillbaka-vägen (till Schengen), ca 5-10 min.

Tack. Ja, det tycks råda konsensus om att just de loungerna är bäst i E i alla fall. Tyvärr har jag bara tillgång till vanliga (ingen whiskybar eller vin-humidor för mig) så jag hoppas det gäller i detta fall också.

40 minuter låter rätt illa. Hört att det kan ta tid där men hade hoppats på hälften av det. Jag kommer avlägga rapport från mitt besök sen.

Med vänliga hälsningar,
Daniel

När jag var där så fanns det möjlighet att få en voucher för tredjepartsloungen, en voucher för mat i avgångshallen eller alternativet att promenera bort till de andra loungerna i non-Schengen. Blev dock varnad att verkligen se till jag hade gott om tid när jag skulle tillbaka.

Toppen