Senaste nytt

Swiss Business Class Intra-Europa

Tyvärr är det så att relativt ofta behövs det en övernattning i ZRH för att använda bästa priserna med LX. Dock kan man om man bokar från t.ex. London också flyga med SAS flygen mellan ARN-ZRH och det öppnar upp för lite mera. LX är mycket aggressiva i UK, och "Business Saver" är vanlig business från UK. Det kostar £385 LON-ZRH/GVA-ARN

Dock kan man om man bokar från t.ex. London också flyga med SAS flygen mellan ARN-ZRH och det öppnar upp för lite mera. LX är mycket aggressiva i UK, och "Business Saver" är vanlig business från UK. Det kostar £385 LON-ZRH/GVA-ARN

Fick med SAS på sträckorna ARN-GVA och ZRH-ARN när jag bokade Stockholm-Budapest i september. Resan kostade i runda slängar 5.000 kr, räknades som vanlig business och gav mig 8.600 EB-poäng! Och då ca 3 timmars mellanlandning på respektive flygplats. Helt okej!
Bokade den som vanligt på swiss.com.

Härlig routing det hade blivit. :D

Ja, eller hur? Så konventionellt och fantasilöst att åka närmsta vägen... :D

map.jpg

Har faktiskt gjort det här vid något tillfälle när priset varit rätt, bara för att fylla på EB-kontot lite med hjälp av Spanairs business upgrade:

map2.jpg

Last edited:
Bokat LCY-ZRH i morgon eftermiddag, dumpa lite grejer hos min redovisningsbyrå sen fakir flighten fredag morgon till Stockholm. Retur tisdag med affärsmiddag och fakir till LHR onsdag morgon. Kostar £395 retur; och eftersom jag har business i Schweiz också är det fantastiskt att få 2 dagar extra (23t) i Schweiz. Så om någon är på LX1248 på fredag så sitter jag på 1D ;)

Det är sant, du måste ha amadeus bokningsnumret för att kunna göra det via LHs hemsida. Om man inte har det tror jag det enda sättet är att ringa in och boka sin sittplats.

Toppen