Senaste nytt

Swiss Business Class Arlanda - Zurich

Jag gillar Swiss. Men varför hänger dom inte upp jackorna i affärsklass?

I det s.k. "Race to the bottom" tog många bolag bort de garderober som fanns ombord även så Lufthansa, och om jag minns rätt dotterbolagen.

BA har kvar denna tjänst, men frågan är kanske mer "när" än "om" detta försvinner. I fallet Lufthansa var det extra 4 platser som blir rätt mycket på en flotta och per år.

Jag gillar också Swiss och kommer flyga en del med Swiss framöver inom Europa..

Ser riktigt trevligt ut. Har bara flugit en flight med swiss i hela mitt liv och då i C mellan ARN-ZRH dock på morgonavgång men servicen var ändå riktigt bra.

Gällande jackan så vet jag att LOT i business tar ens jacka vid boarding. Flög 4 flighter från WAW till CPH och ARN med dem förra året och då va de så.

Kul läsning!

Jag har alltid fått SAS att ta min jacka i SAS Plus(i kanten), ibland frågar de, ibland ber jag om det, på europaflighterna. Har aldrig åkt Plus på longhaul.

Jag kan bara hålla med om att Swiss i C ARN-ZHR var helt i linje med mina förväntningar. Jag tror jag åt den godaste äggröran jag ätit i mitt liv på deras morgonflight.

Det enda jag tycker är dåligt är att deras incheckning sköts av Menzies, fick lite tråkigt bemötande trots att jag hade first biljett vidare från Zurich.

Jag var ombord LX1254 från Zurich i går. Lite rörigt vid gaten då A321an hade bokat varje plats och det var "rookie patrol" vid gaten som sköte boardingen under uppsyn av en coach. Efter påsk var det många barnfamiljer och även som barnlös tycker jag att vi med affärsklass/Guld kan lugna ner oss så familjerna kan få komma ombord först. Det blev ingen särskilt lyckat boarding, men däremot var de duktiga på att tagga väskor då de snabbt insåg att alla väskor inte kom att få plats.

Ombord var det en mycket trevlig finlandssvenska som var Maître D'Cabin. Hon kände igen mig, och gick personligen runt och tala med alla 12 passagerare i affärsklass innan hon lämnade över till två kollegor. Själv sov jag nästan hela flighten och avböjde mat och dryck. Servicen var bra som alltid och jag blev tillfrågat ett antal gånger om det var något jag behövde.

Toppen