Senaste nytt

Swiss Business Class Airbus A330 från New York

Trevligt trevligt men hur kommer det sig att du inte var inbokad i ditt säte i F?<br />
<br />
"Mitt säte var fortfarande tomt och jag fick en chans att testa upplevelsen. "<br />
<br />
Jag sitter själv och bevakar om LX ska släppa några *A O klass för att flytta fram mig till F på utresan som det är nu har jag F på hemresan men det ser ju grymt trevligt ut.<br />
Vad jag har läst ut är att de kan släppa mera uppgraderingar närmare avresa och enligt Eurobonus så kan man uppgradera fram till 24 timmar avresa så det är månader tills dess.<br />
<br />
Vad tyckte kollegan om LX vs. LH i F?

Mycket trevligt Björnström. Rejält avundsjuk. Säkrade stol 4A igår mellan ZRH-JNB om några veckor och ser fram emot den upplevelsen. Svårt frestad att lägga ut de 50k poäng som det krävs för att flytta from i F. Men det upplever jag hellre på en dagflygning, så att man kan avnjuta alla godsaker lite mer.

Som vanligt välformulerat och trevligt! Bra jobbat!<br />
<br />
Kommer själv att flyga i F på denna flight i början av september. Utresan är dock än så länge "bara" i business. Ska dock se om det inte går att ordna en uppgradering även där......<br />
<br />
Tock

<em>"Dags att sova. Sängen blir två meter lång och helt horisontell. Enda synpunkten jag hade var att man ligger väldigt lågt, det känns nästan som man ligger på golvet."</em><br />
<br />
Tack för ett intressant reportage. Jag funderade just på om stolen gick att fälla 180 grader, med tanke på stolen framför. Men blir inte det enda lösningen att "sängen" hamnar lågt om man ska kunna komma in med fötterna under framförvarande stol?

<blockquote><strong>Senator;46510 wrote:</strong> Bra Martin! Det är en bra produkt, och reser man ensam skall man sitta på 4A om det går. Den nya F på A330-300 är helt makalös, det håller jag med om. Tror <strong>MarcusC</strong> hade det trevligt där framme.<br />
<br />
Gällande priser till USA/Kanada så är inte längre Swiss så där bra tycker jag efter JV kom på plats 1 juli, 2011. Innan dess gick det att ta sig på LX14/15 eller LX16/17 för 14.500kr. Men nu ligger "vanliga" Z runt 23.000kr.<br />
<br />
Dock är det samma produkt i affärsklass på A340-300an. Och åker man till BKK kan man uppleva denna från 17.000kr och upp.<br />
<br />
Åter igen; Swiss är bäst i Europa (IMHO)</blockquote>
<br />
Senator,<br />
du verkar kunna detta. Jag har inte bokat min biljett från NYC 28 juni och överväger Swiss. Tycker också att 23' är för mycket för enkel i Z, men min fråga är: Har du erfarenheter av att uppgradera med SAS S.A-poäng på Swiss? Försökte göra detta i Shanghai härförleden, det gick inte alls.

<blockquote><strong>Dubbel C;50052 wrote:</strong> Senator,<br />
du verkar kunna detta. Jag har inte bokat min biljett från NYC 28 juni och överväger Swiss. Tycker också att 23' är för mycket för enkel i Z, men min fråga är: Har du erfarenheter av att uppgradera med SAS S.A-poäng på Swiss? Försökte göra detta i Shanghai härförleden, det gick inte alls.</blockquote>
<br />
Hej, en vägs biljetter interkontinentalt är ingen bra affär. Om du reser ut 28 juni till ARN, och inte använder returen kan du åka:<br />
Direkt med SAS för $2249 t/r i affärsklass. Du hittar ungefär samma priser på Lufthansa och United, dock ej Swiss. Med andra, du blir en "no show" på retur resan.<br />
<br />
Gällande C till F med Eurobonus så har <strong>jumbooze</strong> lyckats till Chicago i alla fall en väg till sommaren. Du kan använda ExpertFlyer och kolla för Swiss.

jag uttryckte mig slarvigt, naturligtvis har jag inte köpt en enkel, jag menade att jag inte hade låst resan (allra minst returen) och kände för att testa Swiss. Tack för tipset med ExpertFlyer!<br />
<br />
©

<blockquote><strong>Dubbel C;50065 wrote:</strong> jag uttryckte mig slarvigt, naturligtvis har jag inte köpt en enkel, jag menade att jag inte hade låst resan (allra minst returen) och kände för att testa Swiss. Tack för tipset med ExpertFlyer!<br />
<br />
©</blockquote>
<br />
Ok, då borde du kunna hitta priser även runt $2500 på LX, fast det fanns ingenting just den 28 juni. Kolla SAS om det går att uppgradera med "P", men jag är tveksam. "Z" kostar $4500 från NYC till STO från vad jag kan se.

"Dags att sova. Sängen blir två meter lång och helt horisontell. Enda synpunkten jag hade var att man ligger väldigt lågt, det känns nästan som man ligger på golvet."<br />
<br />
Håller med om att det känns som att ligga på golvet, men det är en mycket trevlig upplevelse med all denna personal space som erbjuds, särskilt om man reser ensam med fönsterplats på vissa rader.<br />
<br />
Swiss är fantastiskt, men jag tycker att SAS väl matchar, trots den slitna hårdvaran, men med oftast en fantastisk och personlig service med glimten i ögat.

<blockquote><strong>MarcusC;46558 wrote:</strong> LX F är helt suveränt kan jag ju bara instämma i, vill ogärna resa annat numer ;). För en natt flygning måste jag ändå vidhålla LX C är riktigt bra oxå...även om upplevelsen blir lite sämre när kabinen är helt full som var fallet ovan.</blockquote>
<br />
Hur står sig LX F vs LH F (Nya kabinen) ?

Toppen