Senaste nytt

Svalbard turnaround excursion semi-live

5160954F-6151-4F7E-AF39-FA8729EE6CF3.jpeg
Upp genom molnen…

Nu is loungen på OSL, därefter ARN om nån vill hälsa på…

Annats avslutar rapporten härmed. Tror inte resterande håpp mot TKU blir seriöst intressant.

Avslutningsvis vill säga att sweet spot ja det är att bränna poäng så här men skulle vara kul att spendera några dagar faktiskt på Svalbard för diverse utflykter. Verkar på nåt sätt magiskt. Tror ja såg till och med två isbjörnar.

Tack för denna gång, kör hårt BC!

Hahaha, det var första gången jag läste om någon som gjorde en mileage burn! :D
Galenskaperna har tagit sig upp på en ny nivå - underbart!
Mileage burn heter väl korrekt, nytt begrepp!

Anställda som jag öppet förklarade mitt syfte frågade mig om jag skulle ”flyga för poäng”(så det verkar inte vara okänt för dem numera…), svarade jag bara att nej jag flyger AV poäng :)

Ännu en sak :) som jag tyckte var lustigt

Köpte snus på Arn, destination LYR räknades som outside EU och därmed billigare pris.
Ville ha Mikkeller ombord, inget diamant fritt förmån då LYR är inrikes och enligt norska lagen får inte bjuda på alkohol.
Nåväl inga konstigheter men får mig grina iaf :)

Påminner mig om ”whats the difference with a norwegian and a finn? Both are weird and funny but a norwegian can be it without being drunk”

Men Svalbard är inte riktigt en del av Norge då de bland annat har skatteundantag (moms existerar inte på Svalbard). Svalbard är dessutom inte med i EES (till skillnad från Norge). Så det är liksom outside Norway som är Outside EU...

Toppen