Senaste nytt

Styrelsemiddag - 8 pers i Stockholm, tips sökes

Mina cent:
  • Skippa Smak (precis som alla Melkerställen: helt okej, men det är inte fine dining)
  • Skippa B.A.R. och EAT. Lux Dag för Dag är den enda restaurang i Luxkedjan som det är ordning på. Den är å andra sidan _väldigt_ bra.
  • Oaxen är en fullständig fullträff på alla sätta och vis. Jag har bara varit på Slipen, men det var fantastiskt

Svartengrens är riktigt riktigt bra, likaså AG.
Annars är Surfers en otroligt bra kinesisk restaurang (med insp. från Sichuan-provinsen).

Det är ok och som sagt en rolig upplevelse. Jag är inte charmad av stället.

Jag gillar Rolfs kök. Hade du provat Esperanto eller Råkultur? Wasahof?

Attans att jag inte är hemma, bor ju granne bokstavligt och det har blivit min nya lokala "sunk restaurang" då de inte har sin stjärna kvar längre. Tycker faktist att det är bättre än någonsin på Lux. Samma service, och fantastisk varierande mat.

Då lär vi ses på deras uteservering vid tillfälle!

Otroligt bra tips måste jag säga. Väldigt svårt att få till en bokning för 8 pers så här sent bara. :(

Men denna tråden lär jag ju använda för mina nästa kundmiddagar också, that's for sure! :)

Ska nog starta en tråd om runda bord och/eller chambre séparée med inspiration från denna tråd. Alltid mycket trevligare med runda bord för medelstora sällskap.
Gillar runda bord, hade ett för typ 10 pers på Nimb Brasserie senast.
När det kommer chambre séparée så instämmer jag vid vissa tillfällen men passar inte med alla vänner. Kan bli tråkigt om man är ute med folk som är för "lugna".
Måste vara lite go om man har det.

Gillar runda bord, hade ett för typ 10 pers på Nimb Brasserie senast.
När det kommer chambre séparée så instämmer jag vid vissa tillfällen men passar inte med alla vänner. Kan bli tråkigt om man är ute med folk som är för "lugna".
Måste vara lite go om man har det.
Ja, men för styrelsemiddag är det lämpligt. I ett sådant sällskap finns det alltid någon som inte kan slita sig från att snacka jobb.

Ja, men för styrelsemiddag är det lämpligt. I ett sådant sällskap finns det alltid någon som inte kan slita sig från att snacka jobb.
Köper det men finns bra och dålig enskilda rum.
Ska ju vara i närheten av resturangen och inte en mil därifrån.
På Hofen i Stockholm är det bra, ligger typ i slutet av lokalen.
På Grill i sthlm ligger det bakom köket typ, då blir man helt off pch måste gå genom köket för att komma dit.

Toppen