Senaste nytt

Stulna EB-poäng

Om jag förstår rätt så borde 250.000 EB-poäng ge 625.000 Coop-poäng. Jag antar att värdecheckar på Coop är det som lättast kan omvandlas i kontanter och jag tolkar det som att de borde kunna ha ett värde av 6250 kr

Det är ett extra hån att en kvarts miljon poäng, som vi värderar så högt, stjäls av någon som får så lite för dem.

Hoppas du får tillbaka poängen och ett olåst konto snabbt.

Måste man inte uppge personnummer för att bli medlem i Coop? Borde ju vara relativt enkelt att hitta personen om personnumret är kopplat till kontot som fått poängen.

Dessutom borde det vara onödigt att man överhuvudtaget kan föra över poäng till någon annans Coop-konto. Borde ju vara en enkel sak att kräva att exempelvis namn ska vara lika eller att Coop-kontot måste vara förregistrerat i profilen.

Fast kan de logga in och föra över poäng skulle de väl även kunna registrera COOP-kontot i profilen, eller missförstår jag?

Om man tillåter överföring direkt efter registrering så tillför det ju inget men om det måste gå en tid eller om en sådan profiländring kräver någon form av bekräftelse så hindrar den. För övrigt anser jag att alla profiländringar, oavsett typ, ska bekräftas via någon utomstående kanal.

Varför inte koppla ihop uttag med mobilt BankID? För dyrt?
Mobilt bank id är nog för dyrt och framför allt krångligt att genomföra för alla medlemmar eftersom det finns utländska medlemmar i programmet också, dessa kan inte få bank id på något smidigt sätt. Det blir väldigt onödigt med specialprogrammering för varje lands egen id lösning, istället tittar man på olika varianter av generella lösningar som finns idag. Man tittar specifikt på två faktor autentisering idag och har gjort det under en tid, där det skulle krävas verifiering vid ändring av uppgifter eller vid uttag av poäng. Dock finns det ingen tidsplan.

Toppen