Med AMEX SAS Premium får man fler poäng om man shoppar resor och liknande på SAS hemsida än de vanliga 15/100. Enligt AMEX hemsida, är det sas.se som gäller. Har själv just nu ett klagomål hos AMEX då jag inte fått de extra poängen när jag shoppat på sas.se. Problemet verkar vara att jag blivit omdirigerad till flysas.com när jag gått in på sas.se och då gäller det inte säger de.
Frågan är, har ni fått problem att få korrekt poäng när ni handlat biljetter på SAS hemsida? När ni går in på sas.se, dirigeras ni om?
Jag skickas till flysas.com med men jag får rätt poäng på biljettköp. Du är inte helt tydlig med vad du har köpt egentligen? Det är en flygbiljett du har köpt? Står det att köpet är gjort hos säljaren "SK STOCKHOLM" på fakturan? (Tidigare var det "FLYSAS STOCKHOLM" ser jag men det har med varit 0,3 poäng per krona.) Tittar jag på "Kontoaktivitet" på amex sida när jag är inloggad och klickar på aktuella köpet så får man även fram att det är en flygbiljett och man ser även från vart och till vart man flugit och biljettnummer samt namn på passagerare.