Senaste nytt

Striktare regler för handbagage på United

mha321

Medlem
Flög United YYZ-ORD igår, och det var inga som helst kontroller. Det fanns en sådan där "kort" att testa i, men den var väl undangömd inne bakom gate-disken, så det fanns inte en möjlighet att använda den ens för de som ville.

Men jag håller med, med tanke på vad folk släpar med sig, så hade det nog varit välkommet. Nu satt jag i C den här gången, och då brukar det vara hyfsat med plats ledigt i hyllorna, men längre bak brukar det vara värre.

För att svara på frågan i första inlägget, så specificerade de den i utropet med något i stil med "a personal item, such as a purse, handbag, laptop bag or small backpack". Vilket ju också öppnar för en ny vända osäkerhet - det fanns de som hade med sig sin "personal small backpack" som var klart i samma storlek som min kabinväska, och samma sak för "handbags". Står ju specat på sidan, men om de inte har någon "mätkorg" för den...

Utöver det får man ju ta med sig allt som man köpt på flygplatsen, vad jag kan se helt utan begränsningar. Så klagar det så får man springa iväg lite snabbt och köpa en ny kabinväska som eventuellt lösa prylar får plats i?!
 
Låt oss se hur det här faller ut i verkligheten.
Fick rapport från FruSeaPlanePilot när hon passerade security i Chicago förra veckan. Hon hade med sig kabinväska, handväska och datorväska. Ingen av väskorna var överdrivet stor. Max två kollin fick tas med airside så datorväskan stoppades in i kabinväskan.

Det ser hoppfullt ut att regeln tillämpas.
 

fcx

Medlem
United är föredömligt tydliga med vad som gäller för handbagage:

The maximum dimensions for a carry-on bag are 9 inches x 14 inches x 22 inches (22 cm x 35 cm x 56 cm), including handles and wheels.

The maximum dimensions for your personal item, such as a shoulder bag, backpack, laptop bag or other small item, are 9 inches x 10 inches x 17 inches (22 cm x 25 cm x 43 cm).


https://www.united.com/CMS/en-US/travel/Pages/BaggageCarry-On.aspx
 

AABack2ARN

Medlem
Vill nog påstå att de andra bolagen är tydliga med vad som gäller både på skyltar och på deras hemsidor - det är dock ganska dåliga på att tillämpa reglerna...
SeaPlanePilot: Var det personal från United eller TSA som agerade "spärrvakter"?
 

jumbooze

Medlem
Fick rapport från FruSeaPlanePilot när hon passerade security i Chicago förra veckan. Hon hade med sig kabinväska, handväska och datorväska. Ingen av väskorna var överdrivet stor. Max två kollin fick tas med airside så datorväskan stoppades in i kabinväskan. Det ser hoppfullt ut att regeln tillämpas.
Liknande hände mig och då åkte jag med C-klass , vilket enligt sas ger två handbaggage plus datorväska men icke sa nicke, 2 items only!
 
Toppen