Senaste nytt

[Strejk avblåst] Pilotstrejk på SAS 10-14 juni

Jaha, fast i Italien då....
Måste fixa hemresa för senast imorgon, för ska skriva ett stort avtal på onsdag (å jobbets vägnar)

Är det inte bara att sätta sig i bilen direkt då och köra? Så skulle jag göra om jag skulle skriva ett stort avtal.

Nja, de får gärna försöka imorgon först, Så länge ombokningen sker senast imorgon eftermiddag så hinner jag åka bil om även det ställs in. Mötet är först 11.00 på onsdagen.

Säkrade upp med kollegor o ska kontakta den jag har möte med. Som tur är det ett svenskt företag, så möjligt finns förståelse :)

Sista utvägen får nog bli bil :)

Har varit beredd att ge SAS en ny chans. Tom köpt mig ett guldkort igen och reste med SAS förra veckan, samt har ny resa med SAS bokad denna vecka. Tack och väl flyger jag med LH Group igen till helgen!
Att strejka med de lönerna och de få arbetsdagarna piloter har är inte kul. Att jämföra med löner på andra bolag är inte korrekt heller fullt ut. Finns många branscher där lönerna skiljer sig mellan företag i samma bransch och geografier. Kolla bara på ingenjörslöner i Sverige vs. Danmark och Tyskland... :rolleyes:

Nej så klart vet jag inte vad du som individ hade tyckt, men majoriteten hade hatat oss, nu tror jag dock inte att det hatas (än) mot piloterna..
Kika in på SAS Facebooksida. Otroligt aggressiv stämning och folk skriker ut sitt hat mot piloterna i affekt. Här är ett exempel:

"Vilka nollor ni är! Ni är inte värda någon jävla löneförhöjning, en hel nation hatar er.."

Kika in på SAS Facebooksida. Otroligt aggressiv stämning och folk skriker ut sitt hat mot piloterna i affekt. Här är ett exempel:

"Vilka nollor ni är! Ni är inte värda någon jävla löneförhöjning, en hel nation hatar er.."
Gillar inlägget "RIP SAS". Och så är det ju, ett bolag överlever inte när dom anställda inte kör i samma fil. Tur att jag sålde SAS-aktierna i mars.

Nej så klart vet jag inte vad du som individ hade tyckt, men majoriteten hade hatat oss, nu tror jag dock inte att det hatas (än) mot piloterna. Ser dock en facebook-grupp där EM supportrar nere i Paris står och sjunger sånger om piloter.

Du missar dock min poäng, jag skulle såklart bli superglad om de dubblade min lön så som mina äldre kollegors till 120k, alla vill ju ha så hög lön som möjligt! MEN! jag anser snarare att det är mina kollegors lön som ska halveras och att kanske till och med jag är överbetald. Finans precis som ni piloter har haft en era av 20-30 år där vi simmat i en gräddfil, men fantastiska löner och villkor, vi har kunnat ta en oskäligt hög betalning på våra tjänster, av olika anledningar. Nu går inte det längre, varken inom ditt eller mitt yrke, inom mitt yrke stavas det Avanza, Nordnet, Internetbanker, Elektroniska lösningar osv. Inom ditt yrke stavas det RyanAir/Easy Jet/Air Asia osv. Då får man anpassa sig till verkligheten och inse att sötebrödsdagarna är över, tyvärr..
Exakt, skulle ha en helt annan förståelse för denna strejk om det var utflaggning eller andra "behålla jobbet" frågor men detta tycks ju koka ner till rena pengar, mao girighet och snarstuckenhet när det handlar om såpass bra löner. Har tex inte sett många debattörer eller politiker som hittillls ryckt ut till försvar som var fallet under förra årets DY-strejk. Fattar inte argumentet att strejken är "laglig", det är även "lagligt" att skatteplanera, plocka ut osjäliga pensioner i förtid eller hänvisa till "inflation" när man får 20% löneökning på en mångmiljonlön. Moralen säger tack och lov något annat så det är direkt äcklande att man skall visa "sympati" och att piloterna är några sorts offer.

Toppen