Senaste nytt

Strawberry utvecklar nytt hotell på Arlanda 2029

Flygplats-hotell har iofs varit en Stordalen-strategi sedan flera år.
Sedan är hans flygplats-dominans problematisk på flera sätt. Hilton försvann från CPH. Hilton HEL verkar inte gå jättebra (lätt att boka hyfsat billigt, lätt att få uppgradering). Som vi nu lär oss av slakten av strawberrys program hade det varit önskvärt med mer konkurrens. Väldigt gärna från en kedja med hotell i Europa och världen.

Sedan kan man ju också se att äga 2-3 hotell på flygplatser är en risk också. Låt oss anta att Arlandas framtid inte är jätteljus som internationell stor-flygplats, då är det iallafall bara en hotell-kedja som drabbas hårt av det...

Strawberry har två av de tre närmaste hotellen för flygplatsincheckning på Arlanda. Strawberry har de två närmaste hotellen för flygplatsincheckning på Köpenhamns flygplats. Strawberry skulle också vilja ha det på Oslo Gardemoen flygplats, men det kommer med slutet av Radisson.

Det kommer att bli mycket dyrare att övernatta på dessa mycket väl beläget skandinaviska flygplatshotell när Strawberry har så mycket marknadsmakt och dominans på flygplatserna.

Last edited:
Det hade inte kunna få bli Scandic
Ja, ska man nu få någon form av Scandicstatus via SAS så hade det ju varit trevligt.

Scandic Arlandastad var riktigt trevligt sist
Värt att ha i åtanke, men det blir ju inte lika attraktivt när det inte ligger på enkelt promenadavstånd till terminalen.

Hade ju varit trevligt med något från ACCOR-gruppen...
Ja, det hade jag väldigt gärna sett, men Accor har väl helt övergett Sverige?

Ja, det hade jag väldigt gärna sett, men Accor har väl helt övergett Sverige?
Pratades ju om att ge upp Ibis Styles i Odenplan, men den överlevde väl.

Sen har dom ju faktiskt påbörjat en mindre etablering i Köpenhamn från ingenstans med 3st locations, men dom är ju extremt små i Skandinavien tyvärr!
Hade gärna sett ett vanligt Ibis i Köpenhamn och inte bara ett Styles en bit utanför stan(Som visserligen är relativt bra prissatt, men det är pga läget mest troligt)!

Det är väl ett Crown Plaza kombinerat med Holiday Inn på väg upp till 2026 ett stenkast bort?
Bra alternativ för mig i alla fall.

Toppen