Senaste nytt

Strawberry - sämsta support, massor med problem

Ready2fly

Ny medlem
Hej!

Jag har bott en hel del på Strawberry och har en Platinum nivå, men nu började jag fundera om jag verkligen får fortsätta att satsa på en hotellkedja med sämsta support som bryr sig inte?

Under det senaste året hade jag en hel del problem med kedjan, vissa problem löstes sig, visa inte.

- garanterat uppgradering vid bokning. Fungerar endast om man kontaktar hotellet direkt efter man har bokat rum, annars får man inte (har testat flera gånger), pga. finns inga kvar även om det var kvar när bokade man. Supporten bara vidarebefordrar mejlen till hotellet utan att bryr sig. Har hänt till och med att supporten kopierade in fel adress av hotell så fick inget uppgradering…
- garanterat rum inom 24/48 timmar. Fungerar endast om det finns lediga rum. Har testat att boka via supporten som säger att det finns inga kvar oavsett vilken nivå man har, tydligen under visa perioden man får inte garanterat förmån (frågar jag vilka perioder - svarar supporten att dem vet inte, beror på hotellet. Tolkning: i dem perioderna när finns inga lediga rummen). Kontaktar man hotellet direkt så får man rummet. Varför har man supporten?
- Dubbla/Trippla poäng. Det måste man vara extremt noggrann och se till att man får dem. I många fall jag har inte fått. Kontaktade supporten som kommer tillbaka med olika svar, en av dem bästa var att hotellet är inte en del av Strawberry, fast man bokar via strawberry.se och mejladressen till hotellet är @strawberry.se. Ska man inte kolla det först innan man svarar? Kontaktar man hotellet direkt, så får man saknade poäng.
- Strawberry Mastercard sämsta kortet när det gäller att få 3x poäng. Har haft 12 ärende när jag såg att jag fick 10 poäng per 100 sek istället för 30 poäng, bara för att köpet registrerades som köpet i Sverige och inte Köpet på Strawberry. Varje gång betalar jag med Strawberry MC måste jag dubbelkolla om jag fick rätt summan av poäng, annars får jag kontakta supporten. Jag har lagt ner så mycket tid för det, skrev till feedback för att få kompensation för den tiden som jag lägger ner och gör en felanmälan, men de bryr inte sig alls, fick svaret att dem kan inte göra något, dvs det är ditt problem.

Jag har listat ut alla ärenden och problem jag hade med dem, fick en gratis natt på nån av deras hotell i form av voucher, vill jag använda så får jag kontakta supporten. Dessutom gäller den bara när det finns lediga gratis rum, dvs under visa perioder. Det liksom du har så mycket problem så varsågod och fortsätt…

Rekommendation för alla som har Strawberry MC dubbelkolla om ni får rätt summan av poäng, eftersom det händer bara var 3:e/4:e gången för mig.

Känner mig så trött på den kedjan, jag tycker om deras hotell, dem flesta, men själva supporten, deras problem lösning och även de som sitter på huvudkontoret (feedback) är så dålig att hela upplevelsen är hemsk.

Efter den senaste bråk med supporten orkar jag inte längre med Strawberry som har Sveriges sämsta support och huvudkontor, vilken kedja skulle ni rekommendera till? Är det bättre med Scandic? BW?
Eller kanske man får helt enkelt börja med hotels.com?
Tänker inte fortsätta att satsa på Strawberry och bli av Platinum status, är det någon annan kedjan som status matchar förutom BW?
 

M.K

Medlem
De har problem med 3x på många (typ alla?) hotell nu, bra du uppmärksammar detta. Jag ringer vanligen ett samtal efter ett gäng nätter jag samlat i färdigt mailutkast med spend screenshots. Jag skickar dem direkt till agenten jag pratar med. denne återkommer till mig då allt är efterregistrerat av annan avdelning. De är medvetna om detta är min uppfattning. Det tar vanligen 5-6dagar. Jag kör några stays varje gång och ser nu när jag kollar att även denna veckas stay inte reggats med mitt NCMC 3x. Inte bra alls, trist extrajobb, jag hoppas verkligen de löser detta väldigt snart!
 

hco

Medlem
De är medvetna om detta är min uppfattning. Det tar vanligen 5-6dagar. Jag kör några stays varje gång och ser nu när jag kollar att även denna veckas stay inte reggats med mitt NCMC 3x. Inte bra alls, trist extrajobb, jag hoppas verkligen de löser detta väldigt snart!
Ja. För mig så fick jag svar en dag senare av support (på en lördag!) angående saknad 3x och efterkrediteringen var fixad på måndagen.

Jag håller med om att Strawberrys system är kassa för sånt som borde fungera automatiskt. Mycket tröttsamt och irriterande. Samt att systemen blivit sämre senaste tiden -- rätt otroligt. Men jag har alltid fått bra hjälp från supporten när jag mailat.
 

A359

Medlem
Själv är jag inte riktigt överrens med strawberry gällande den här formuleringen:

"Ditt kort fungerar som en garanti för din bokning och belastas vid incheckning".

I min värld betyder det att kortet jag gjort bokningen med kommer att belastas vid incheckning. Fått två olika svar från kundtjänst. Den ena säger att jag tolkat det rätt, den andra säger att jag tolkat det fel.

Även om jag nu tolkat det fel, vilket är möjligt, så bör kundtjänst ge samma svar åtminstone.
 

ekf

Medlem
Själv är jag inte riktigt överrens med strawberry gällande den här formuleringen:

"Ditt kort fungerar som en garanti för din bokning och belastas vid incheckning".

I min värld betyder det att kortet jag gjort bokningen med kommer att belastas vid incheckning. Fått två olika svar från kundtjänst. Den ena säger att jag tolkat det rätt, den andra säger att jag tolkat det fel.

Även om jag nu tolkat det fel, vilket är möjligt, så bör kundtjänst ge samma svar åtminstone.
Spelar det någon praktisk roll?

Skulle f.ö. tippa på att de menar att de debiterar angivet kort vid en no-show. Jag har alltid fått auktorisera betalning med valfritt kort väl på plats vid incheckning.
 

A359

Medlem
Spelar det någon praktisk roll?

Skulle f.ö. tippa på att de menar att de debiterar angivet kort vid en no-show. Jag har alltid fått auktorisera betalning med valfritt kort väl på plats vid incheckning.
Jag hade bokat natten åt en vän genom alternativet "Be My Guest". Han blev lite snopen när receptionisten bad om betalning eftersom jag sagt att det är betalat och klart.

Hann skicka ett mail innan jag såg att telefonlinjen fortfarande var öppen. Konversationen via telefon fortsatte via mail då kundtjänst vela se bokningsbekräftelsen.

Båda fick samma printscreen och gav helt olika svar.

Medarbetare 1:
Jag kan dessvärre inte se vilket hotell du bokat på men baserat på din screenshot så har du vid bokningstillfället lämnat ett kort som garanti för att sedan betala vistelsen direkt via hotellet.

Medarbetare 2:
Du har ikke mistolket det som står i teksten, som du har sendt skjermbilde/skjermdump av. Vi beklager selvklart for denne situasjonen som oppsto, som har sitt opphav i teksten. Vi avventer svar fra den ansvarlige avdelingen, og spørsmål om kompensasjon vil også bli tatt i betraktning under behandlingen av denne henvendelsen.

Min upplevelse är att Strawberry kundtjänst håller ungefär samma nivå som kundtjänsten på SAS EuroBonus.
 

ekf

Medlem
Jag hade bokat natten åt en vän genom alternativet "Be My Guest". Han blev lite snopen när receptionisten bad om betalning eftersom jag sagt att det är betalat och klart.
Ja, det var ju lite olyckligt…

Som info till nästa gång så kan du gå in i appen (eller på hemsidan) och aktivt välja att betala din bokning utan att faktiskt bege dig till hotellet. Via samma funktion kan man se om man har betalat eller inte.

IMG_0871.jpeg
 

ekf

Medlem
@A359 Så här ser det för övrigt ut när jag låtsasbokar i appen… (som guldmedlem kan jag låta bli att ange kortnummer som garanti, antar att det är därför jag ser kryssrutan)

IMG_0872.jpeg

Och lite längre ner, under där man anger kortuppgifterna:

IMG_0873.jpeg

En olycklig avslutning på en mening alltså. Jag förstår att det blev konstigt i just din situation, hoppas att du får dem till att ändra den textsnutten.
 
Toppen