Senaste nytt

Strategi med att hitta en skön enkelbiljett biljett till Phuket 7/3

Inget guldkort tyvärr :/ bara elite och silver medlem. Vad är priset för att köpa sig in? Kvalitén på München loungen är väl roligare än Landvettern ? Kommer behöva åka 06:35 med flygbuss och vara incheckad och passerat säkerhetskontrollen 10:45 säkert och flyget går 11:55 så det blir ju inte så mycket tid att tillbringa i Landvettern så loungen är inte lika viktigt då.

Skillnad så som det ser ut med biljetten nu så det är ett kvällsflyg från GOT och kan vara på plats med mer marginal.

Japp skevt att jag inte lyckades hitta den på cheapoair (dåligt fokus), har börjat försöka installera det där på datorn. Grymt bra tips.

Fick ett erbjudande när jag pratade med Cheapoair att om jag kunde få ändra till ett tidigare LH flyg utan att behöva betala 250 dollar förutsatt att man blev nedgraderad till ekonomi och att man dessutom behövde via Frankfurt och en layover på 1 h. Så GOT-FRA-MUC. Detta skulle resultera i att man kom ner till München 16.10 och skulle då ha 5 h layover.

Vad säger ni? Skrota Landvetter lounge och LH business trip på 1.50 h mot att få 5 h layover istället för 1.15h. De resterande etihad flygen påverkas inte av detta.
Om du kommer in på Munchens lounge hade jag valt det alternativet. Men kolla för säkerhets skull. Tror tyvärr inte du kommer in.

Landvetter lounge är ju rätt trist men senator lounge är riktigt trevlig i München

Får du businessclass mellan Frankfurt och Munchen om du accepterar nedgraderingsändringen?

Nej det uppfattade jag inte det som utan ekonomi hela vägen.

Om du kommer in på Munchens lounge hade jag valt det alternativet. Men kolla för säkerhets skull. Tror tyvärr inte du kommer in.

Landvetter lounge är ju rätt trist men senator lounge är riktigt trevlig i München

Kan tänka mig att landvetter är rätt trist ja. Okej kollar det, antar att man hör med munchen airport ang den frågan och inte cheapoair eller etihad.

Uppfattade jag dig rätt att du har Business GOT-MUC-AUH-HKT? Där sträckan AUH-HKT är Business med Ethiad?

Om det är så skall du komma in i Lufthansa Senator Loungen i München. Det anger Ethiad själva här:

Worldwide Lounges - Etihad Airways

Personligen skulle jag dock aldrig byta ner GOT-MUC i C mot GOT-FRA-MUC för att få fem timmar i loungen i MUC. Men vi är alla olika, jag har tillbringat mycket tid i Senator-lounger och hade hellre tagit en kortare total restid.

Toppen