Senaste nytt

Strandade på Arlanda - missar Sveriges öppningsmatch MLT455 (MALETH AERO9)

Det aktuella flygplanet har den senaste veckan varit i Charleroi, Turin, Rotterdam, Stuttgart, Köpenhamn, Vilnius, Tarbes, Cork, Berlin och Moskva. Gick det snett även för dessa passagerare?
Fast det hjälper ju inte de passagerare som blev utan flyg idag. Jag hade som sagt aldrig chansat från första början överhuvudtaget - det är inte jag som har betalat 15.000kr för resan, för att sedan gnälla när resan inte blir av. Självklart gör man som man vill, men då får man också ta konsekvenserna.

Fast det hjälper ju inte de passagerare som blev utan flyg idag. Jag hade som sagt aldrig chansat från första början överhuvudtaget - det är inte jag som har betalat 15.000kr för resan, för att sedan gnälla när resan inte blir av. Självklart gör man som man vill, men då får man också ta konsekvenserna.
OK, trodde att du snackade om att man skulle göra grundlig research. Din poäng var snarare att man inte ska lite på att saker och ting i allmänhet fungerar?

• Gilla
Reactions: Gus
Det var flygplanet 9H-BRE från Maleth-Aero som skulle ha tagit resenärerna på resan idag.

Det verkar som det planet landade på Arlanda 04:52 tidigare inatt/imorse. Frågan är vad som hände efter det? o_O

Låter ju som ett typexempel på "crew timed out". Och ett charter bolag baserat långt borta har knappast någon standby crew i Stockholm och antagligen inte heller någon annan bra metod att få fram dem snabbt.

Toppen