Roger J
Medlem
Vi var fyra personer på CDG som skulle med 19.45 kärran till ARN. Jag och en till blev ombokade via CPH 20.20, en via OSL (övernattning), en via PRG ..
Via Oslo ger i alla fall mer Eurobonuspoäng!
Vi var fyra personer på CDG som skulle med 19.45 kärran till ARN. Jag och en till blev ombokade via CPH 20.20, en via OSL (övernattning), en via PRG ..
Undrar om inte man kan ha en helt autonom bana för nödlandningar? Allt kan hända ju. T.ex. om något går sönder och reservdelar/tekniker måste hämtas från CPH/OSL/GOT.
Antar att Die Hard 2 är inte en favoritfilm hos Swedavia.
Flyger du med EU-flygbolag eller från en EU-flygplats så oavsett anledning till försening har passageraren alltid rätt till ombokning på snabbast möjliga resrutt PLUS mat/hotell i relation till väntetider. Du har även rätt till kontant kompensation om det inte är extraordinära omständigheter. Jag brukar stå på konsumentens sida men i det här fallet tycker jag nog att det verkligen är helt utanför flygbolagens kontroll så jag skulle inte söka kompensation (förutom för hotell, mat och ombokning om ej redan betalt).För mig som inte har varit med om så många förseningar (SAS är ju ganska förskonade jämfört med t.ex Air France) .. får man enligt alla dessa fina EU regler ersättning för försenade flyg?