Senaste nytt

Storförlust för SAS

Och Cimber i konkurs... Har inte Cimber flugit några av SAS rutter? Hur sköts de i framtiden?
 
Man får inte heller glömma att de statliga huvudägarna har ett stort ansvar för att SAS hamnat i den här situationen. De senaste 15-20 åren har styrelsen fattat många felaktiga beslut. Okunniga avdankade fd politiker som inte kunde något om flyg har suttit i styrelsen. Vad tillförde ex Anitra Steen till SAS?
 
Ja, nu försvinner kaffet igen...

Skämt åsido, "långt under förväntan" säger väl mer om dessa "analytiker" och media än om bolaget i sig.
Tough times are here to stay...
 
Trist för dom, men inte överraskande. SAS kommer aldrig kunna få ordning på sina kostnader med nuvarande struktur.
Rekonstruktion känns som enda lösningen.

Dom bjöd i alla fall på tårta i CPH loungen i fredags. Eurobonus 20 år etc...
 
Man får inte glömma att Blue1 inte längre redovisas separat. KF redovisas som en del av Scandinavian Airlines bara från 2012.. Under 2011 gick Blue1 riktigt dåligt. Det hade varit intressant att se Q1 för just Blue1.
 
Kanske läge att köpa på sig en bunt aktier billigt för att kunna dra nytta av aktieägar-rabatten med andra ord (om nu den finns kvar)?
 
Vilken flax att man inte hade cimber bokar AAR-CPH idag utan det vart SAS.... På det berömda håret ...
 
Toppen