Senaste nytt

Storbritannien - checka in online med SAS?

Gasterlund

Medlem
Någon som rest till Storbritannien med SAS efter slopandet av alla inresekrav den 18e och kan svara på om det är möjligt att checka in online och få digitalt boarding pass? Har en kommande resa till Edinburgh där planeringen är beroende av om jag behöver ta höjd för att köa till en disk för att få boarding pass...
 

Hachans

Medlem
Någon som rest till Storbritannien med SAS efter slopandet av alla inresekrav den 18e och kan svara på om det är möjligt att checka in online och få digitalt boarding pass? Har en kommande resa till Edinburgh där planeringen är beroende av om jag behöver ta höjd för att köa till en disk för att få boarding pass...

Planera för kö och bli glatt överraskad om du slipper. Min erfarenhet generellt till Storbritannien redan innan Covid är att ibland fungerar det, ibland fungerar det inte men det vet man inte förrän man försöker.

Jag har inte sett något mönster men det har kanske någon annan.
 

Gasterlund

Medlem
Ja, med BA funkade det för mig också även med diverse restriktioner i höstas, men med SAS känns det lite som ett lotteri och kundtjänst svarar bara att de inte har någon aning...
 
Var i London över helgen.

Resan dit checkade jag in via appen och fick upp boardingpass. Resan hem checkade jag också in via appen, men det var inte möjligt att få ut boarding pass via mobilen, behövde gå till disk och få ett boarding pass i samband med bag-drop. Efter bag-drop kunde jag få upp ett boardingpass via appen.
 
Toppen