Senaste nytt

Stora problem på Amsterdam flygplats 24/7

Allt är nollat till Kanada idag.

YYZ, YYC, YUL, YVR.

Han kan ju haft tur och blivit ombokad på dagens KLM eller Air Transat men om inte hade jag nog försökt kräva ombokning antingen via LHR (KL1007, sen AC857) eller via Bryssel i värsta fall och löst tågresa dit på egen hand. Problemet är väl att hans väska fortfarande ligger incheckad på AMS.

Kön till KLMs servicecenter är typ 100m+ och de har inte öppet.
Stora problem och folk behöver hjälp med ombokningar och de kan inte ordna nattöppet eller i alla fall öppna runt 03-04?
Känns lite B om jag ska vara ärlig

Last edited:
Det jag tycker är lite konstigt är hur man helt plötsligt fick fram bränsle till Shanghai och Seoul flighterna som gick väldigt sent igår?

Ville de inte ha 600 (till stor del) icke engelsktalande asiater kvar?

Eller mer intressant att veta hur de prioriterade vilka flygningar de ville ha iväg.

Last edited:
Kaos på Schipol är inget kul. Men när det händer så är nog bästa tipset att försöka ta sig hem själv och sedan begära ersättning i efterhand.

Enligt senaste info från Schipol så kan problemen fortsätta idag också: Schiphol | Possible delays and cancellations as a result of yesterday’s disruption

Kom ihåg att det är enkelt att ta sig med tåg från AMS till London, Paris, Bryssel och Dusseldorf. Kan ju vara lättare att hitta en direktflygning dit man ska från någon av dessa flygplatser istället.

...

Kom ihåg att det är enkelt att ta sig med tåg från AMS till London, Paris, Bryssel och Dusseldorf. Kan ju vara lättare att hitta en direktflygning dit man ska från någon av dessa flygplatser istället.
Går ju bla Thalys mellan Amsterdam, via Schipol, till exemplevis Paris och Bryssel. Själv åkt det (med KL flightnummer) till Antwerpen. Snabbt och smidigt!

Går ju bla Thalys mellan Amsterdam, via Schipol, till exemplevis Paris och Bryssel. Själv åkt det (med KL flightnummer) till Antwerpen. Snabbt och smidigt!
Eller Flixbus om det är fullt på tågen :)
e737323ff91224645003850504c46bcb.jpg

Toppen