Senaste nytt

Stora förändringar på gång inom Hilton

Bokade 6 nätter på Hilton Pattaya i Juni som jag tycker är lågsäsong i Pattaya, kostade 40,000 per natt men från idag kostade 41,000 per natt, inte så stor skillnad men hade hoppats det skulle gått ner lite vilket inte blev fallet. (min bokning blev total 199k poäng istället för 240k pga Hiltons rabatt när man bokar 5 nätter i rad)

Om man delbetalar med poäng slipper man tydligen serviceavgiften på hotell där de tar ut sådan.

Let’s take Conrad Tokyo as an example. On the 13th March it looks like this:

Cash rate (Member Best Flex): Yen 34,300 + 9% tax + 15% service charge

Smallest ‘points and money’ option: Yen 31,375 + 5,000 points + 9% tax + NO service charge

In this example, I redeem 5,000 points and I save Yen 3,188 including tax on the rate PLUS I save Yen 5,145 because I don’t pay any service charge! This means a total saving of Yen 8,333 (£59) for spending 5,000 points. This is an excellent return.

(från Headforpoints)

LL har jämfört rena poängbokningar
Hilton Honors Full Point Awards At 60 Hotels February 28 & March 8, 2017 (Before And After Award Changes) | LoyaltyLobby

Conclusion

I am not personally sure if I like this change or not. The sample above indicates that on average for these hotels and the August dates, the price using points has gone down and often significantly.

My personal use of points is different, however. I only use them when the paid rates are very expensive and using points makes most sense. As long as Hilton Honors keeps the previous category maximums in place and don’t move hotels up in award categories that are supposedly abolished, this change is mostly non-event for me.

Jag bodde häromveckan på Hilton Windhoek. Då betalade jag 8000 poäng och 380 kr per natt. Nu kostar det 8000 poäng och 1311 kr per natt :eek:

Men något som ser väldigt billigt ut är Hampton by Hilton i Minsk. Det kostar endast 5000 poäng per natt! :)

har bokat 4-5 nätter på poäng i Florida under påsktiderna.
Allt för att få in lite stays till min Diamond challenge.
Inget av hotellen blev billigare än innan förändringen, och speciellt inte om man skulle boka points + money
Hur som haver, verkar som det bli diamond ett år till om allt går bra :)

Förändringen gör ju att det lönar sig att se över sina bokningar. Bokade Slussen i April efter förändringen och till priset 34k poäng. 1v senare var samma rum 29k poäng, så det blev en ombokning...

Förändringen gör ju att det lönar sig att se över sina bokningar. Bokade Slussen i April efter förändringen och till priset 34k poäng. 1v senare var samma rum 29k poäng, så det blev en ombokning...

Kollade på min bokning nu inför kvällens natt och nu står det 1890kr + 29000 poäng inne på hiltons sida.

När jag bokade om så var det enbart 29000 poäng, det står som tur är på min bekräftelse...

Är det ett känt fel eller kommer de vilja debitera mig även 1890kr?

Kanske är ett dåligt aprilskämt men känns inte så :)

Ser lovande ut!

Members may transfer a maximum of 500,000, and receive a maximum of 2,000,000 points per calendar year. A maximum of six free transactions may be performed per calendar year. Transferred points are applicable towards all Hilton Honors awards. Points transferred using this option will post within 24 hours. Transferred points do not count towards Hilton Honors status upgrades. All standard Hilton Honors program rules and conditions apply.​

Toppen