Tror LH ångrar tidigare beslut med så pass bred flotta idag.
Varje rad innebär en typ av certifiering för piloter, mekaniker, cc etc.
Känns som om dom skulle vinna mycket på att konsolidera sin flotta!
SAS har sedan 2001 ändrat strategi lika ofta som några byter kalsongerDet ryktas i norska Aftenposten idag (norska DN) att SAS tittar på full-service koncept igen: Slik blir nye SAS - Aftenposten
Z på LX: Sorry. Uppgraderingsbar med POÄNG och extraavgift. Inte med e-vouchers...
P och Z kommer att ha samma regler för intjäning på LX som på LH. Farväl 10 000 poäng för 3400 DKK!!!
Det ENDA som gör att jag kommer att hålla kvar mitt SEN-kort är att man fortfarande kan uppgradera med e-vouchers från LX Z till O (F). I övrigt kan jag bara säga att jag frågat BA om status match...
På ett år har LH lyckats med de största försämringar jag någonsin sett i ett FF-program under hela min karriär! Nu kommer jag att kvarhålla min status genom att flyga rabatterad F, och då med fördel på TG och SQ österut och LX västerut. Min sista resa i LH F/Z/C/D blir 17-24 maj. Jag förstår inte riktigt logiken-tror LH verkligen att ett plastkort i plånboken är värt 10 000 kr mer per biljett i LH C-som motsvarar Premium economy i komfort!
Tror LH ångrar tidigare beslut med så pass bred flotta idag.
A380
A340-600
A340-400/A330
A319/320/321
B737-300/500
B747-400
B747-8i
Embraer ERJ-195/190
Avro RJ85 BAe146
Bombardier CRJ900/700
ATR72-500
Bombardier DH8-Q400
MD-11
Varje rad innebär en typ av certifiering för piloter, mekaniker, cc etc.
Känns som om dom skulle vinna mycket på att konsolidera sin flotta!
Germanwings har i varje fall etablerat sig på LHR...måste vara den enda renodlade LCC på LHR? Flyger på STR&CGN...