Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Har kollat samtliga fakturor för 2025. På alla fyra så har jag fått för lite Bonuspoäng. T.ex. var senaste fakturan på SEK 83 113 vilket borde ge 16 623 poäng. Har fått 14 612 poäng. Finns någon förklaring på detta eller har jag missat något?

För mig förs EB-poängen över ett par dagar innan fakturan ställs ut. Alltså är det per automatik mismatch då jag inte kan ta summan och få fram poängen. Du har kanske drabbats av samma sak?

För mig förs EB-poängen över ett par dagar innan fakturan ställs ut. Alltså är det per automatik mismatch då jag inte kan ta summan och få fram poängen. Du har kanske drabbats av samma sak?
Jag får poängen 4-5 dagar efter fakturadatum, så knappast det. Fakturadatum är också sista datum i faktureringsperioden.

Så baserat på hur folk, inklusive jag, fått level points för mars i slutet på april men level points i början, ska vi anta då att level points för spend i april landar först om 3 veckor?
Eller har de börjat dimpa ner i era konton?

Jag har fått mina bonuspoäng från april spend, men månadens nivåpoäng skulle få mig över gränsen till EBD och vill gärna ha det inför ett Plus-Biz uppgraderingsbud nästa vecka. Och surt att köpa level points som ändå ska komma in. :(

Så baserat på hur folk, inklusive jag, fått level points för mars i slutet på april men level points i början, ska vi anta då att level points för spend i april landar först om 3 veckor?
Eller har de börjat dimpa ner i era konton?

Jag har fått mina bonuspoäng från april spend, men månadens nivåpoäng skulle få mig över gränsen till EBD och vill gärna ha det inför ett Plus-Biz uppgraderingsbud nästa vecka. Och surt att köpa level points som ändå ska komma in. :(

Imorgon ska level points komma in enl. Amex support.

Visst är detta en ny skrivelse?

Från och med 1 april 2025 får du som har ett SAS Amex Elite 6 Nivåpoäng per 100 kr när du betalar med kortet, istället för årliga 20 000 Nivåpoäng

När kommer jag att få mina intjänade Nivåpoäng?

Du får dina EuroBonus Nivåpoäng utbetalda den sista dagen i varje månad, baserat på den senaste överföringen av Bonuspoäng till ditt EuroBonus-konto.
Saxat från https://www.americanexpress.com/sv-se/kundservice

Toppen