Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Poängen jag fick stämmer exakt (så när som på avrundning) mot de poäng jag fick som bonuspoäng i början på april, multiplicerar med 0,3.
Stämmer här också, sånär som på delar av en enstaka poäng. Trevligt, men spelar inte så stor roll på det hela. Det man vinner nu måste man sannolikt ge upp i slutet av sin kvalificeringsperiod istället...

Ingen marspoeng her, men for hele april.
(I Norge får vi bonuspoeng fortløpende, og levelpoeng 1x måned)

Det stämmer inte om du tittar på poängen du fick i början av april, alltså det för mars spend? De poängen*0,3 borde bli den transaktion som kom igår.

Sedan brukar väl ofta poäng o spend på fakturan inte lira helt. Jag får t.ex. att poäng överförs 4e i månaden men jag har med transaktioner fram till den 6e på den fakturan så poäng på den spend som varit 3, 4, 5 o 6e samma månad brukar ju komma månaden efter.
Tack, det stämmer hyfsat, ska jag bara gräva lite i vad för transaktioner jag hade som genererade de poängen, men stort steg närmare.

Har kollat samtliga fakturor för 2025. På alla fyra så har jag fått för lite Bonuspoäng. T.ex. var senaste fakturan på SEK 83 113 vilket borde ge 16 623 poäng. Har fått 14 612 poäng. Finns någon förklaring på detta eller har jag missat något?

Har kollat samtliga fakturor för 2025. På alla fyra så har jag fått för lite Bonuspoäng. T.ex. var senaste fakturan på SEK 83 113 vilket borde ge 16 623 poäng. Har fått 14 612 poäng. Finns någon förklaring på detta eller har jag missat något?
Det sker väl en avrundning på varje köp och dessutom så är inte kortavgifter poänggivande. Men det låter ju som en större avvikelse än så?

Autosweep går väl baserat på poängen den sista i månaden (förutsatt att du har brytpunkt den 2a).
Kan det vara transaktioner som ligger efter det, eller i början på perioden som du redan har fått poäng för i förra autosweepen?

Avgifter och kontantuttag ger i alla fall inte poäng. Kanske inte heller alla tredjeparts betaltjänster?
Inga avgifter eller kontantuttag, enbart köptransaktioner. En BETALO transaktion, men tittar man i appen så ger den poäng.
1746448934416.png

Autosweep går väl baserat på poängen den sista i månaden (förutsatt att du har brytpunkt den 2a).
Kan det vara transaktioner som ligger efter det, eller i början på perioden som du redan har fått poäng för i förra autosweepen?
Har brytpunkt den 17:e. Har kollat och där är inga periodiseringsfel, dessutom ger fyra fakturor i 2025 för lite poäng.

Last edited:
Toppen