Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

"Runt 1 april" ska kanske ändras för det är uppenbarligen fel nu? ;) Om allt vore så enkelt som du beskriver så skulle inte denna tråd behöva finnas, eller hur?
Det står "runt 1 april" i mailet från Amex så det är rätt. "Runt" är tämligen subjektivt. Det är klart att det kan finnas frågor och oklarheter men att börja ringa ner Amex osv. för att man inte fått poängen den 31, 1, 2, 3 känns tämligen drastiskt. Varför inte ta det lite lugnt?

Det står "runt 1 april" i mailet från Amex så det är rätt. "Runt" är tämligen subjektivt. Det är klart att det kan finnas frågor och oklarheter men att börja ringa ner Amex osv. för att man inte fått poängen den 31, 1, 2, 3 känns tämligen drastiskt. Varför inte ta det lite lugnt?
Precis, åtminstone vänta tills MC poängen kommer in runt den 8e varje månad :)

Ja men nu har ju tydligen en del fått informationen att det kommer att ske successivt under hela april, dvs fram till den 30e, på kvällen nära midnatt. ;) Det är verkligen inte "runt 1 april", som jag tolkar max en vecka före eller en vecka efter. Amex får ju skylla sig själva när de anger ett specifikt datum.

Det var värst vad en del överreagerar tidigt. Amex brukar sköta sina åtaganden och poängöverföringar väl, om än att det blivit något sent någon enstaka gång. Jag hade absolut inte ens funderat på att höra av mig till dem första halvan av april, nog inte ens under andra halvan. I maj däremot, men då har poängen säkert redan dyka upp...

Någon som vet hur det ser ut med level points från spendering ifall man kommer att kunna se dem under månadens poäng på Amex Elite eller om de kommer att läggas automatiskt i samband med fakturans bryt.

Funderade precis på detsamma? Kanske kommer en uppdatering i appen efter mars poäng är överförda till alla? Borde ju kunna se dessa på något sätt i appen.

Enligt svar från Amex, som postats i en facebookgrupp, så kommer man inte kunna se månadens level points i appen. Man får räkna ut det själv. Poängen kommer därefter att anlända på kontot den 8e varje månad.

Hej, lite newbie fråga häe, men jag har Elite AX sedan många år, kval period på EB är Jul-Jun, och jag fick in de senaste 20k nivåpoängen i juni 2024, innebär detta att nästa laddning på 20k kommer nui april då i samband med modellbytet ?

Hej, lite newbie fråga häe, men jag har Elite AX sedan många år, kval period på EB är Jul-Jun, och jag fick in de senaste 20k nivåpoängen i juni 2024, innebär detta att nästa laddning på 20k kommer nui april då i samband med modellbytet ?
Ja det ska de göra då du inte fått poängen under nuvarande kvalperiod.

Fast det har väl inte att göra med förändringen av modellen för Elite eller att de som inte fått 20k för innevarande period ska få 20k poäng nu under april?

Om vi diskuterar det sistnämnda, dvs. topic för tråden, så finns det väl ingen anledning att hetsa upp sig på en månad till om man inte tvunget måste ha poängen i april för att säkra status?
Nae det har mer med skyteambytet att göra tydligen att det varit problem få över poängen automatiskt...

Ni får ursäkta en ganska dum fråga. Har inte satt mig in i den här frågan då det är så mycket annat som är knas med EuroBonus just nu (kundtjänst, tillgänglighet) som tar energi.

Jag får mina 20k statuspoäng i mitten på september varje år. Stämmer det att jag INTE får 20k i september i år?

Att jag, i stället, börjar tjäna statuspoäng för spend från mitten av september?

Jag har brytpunkt i slutet av oktober så jag är i så fall extra fucked då jag inte hinner spendera typ något alls för att få statuspoäng och ramlar i så fall ner från Guld.

Någon som kan bekräfta att så blir fallet?

Toppen