Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Gjorde mina sista köp för att hamna över 150k tröskeln. Om inte dessa bokförs på kontot senast på måndag, kommer jag då få en voucher som inte gäller för business? Vad är oddsen tror ni?
Sedan tar det dock 1-2 dagar efter uppnådd spend innan vouchern utfärdas. Gissningsvis är det utfärdandedatumet som räknas, inte när man uppnådde spenden.

Det står "runt den 1 april" i villkoren, men det är ju en ganska lös definition så vem vet när poängen kommer.
När jag chattade med supporten sa dom att dom poängen kommer 1 april om inte innan. Mina kom 2dagar efter det så det verkar som att om man jagar dom lite kommer poängen fortare. Nu är det ju bara idag kvar innan 1 april så lite sent :)

Hittade denna info på eurobonusguiden.
  • Ändring: Kommer att ge 6 nivåpoäng per 100 kr spenderat.
  • Det vill säga, de årliga 20 000 nivåpoängen upphör och du behöver nu ha en spend på 333 333 kr för att få dina 20 000 nivåpoäng.

• SAS/Amex kommer att ge 20 000 nivåpoäng till alla som inte har fått dem under den nuvarande kvalificeringsperioden. Poängen överförs runt den 1 april 2025. Efter 1 April börjar du även tjäna nivåpoäng som nämt ovan.
Frågan om man nu ska kombinera Elite och MC premium? Eller finns det bättre alternativ för att nå silver nivå som minimum?

Hittade denna info på eurobonusguiden.
  • Ändring: Kommer att ge 6 nivåpoäng per 100 kr spenderat.
  • Det vill säga, de årliga 20 000 nivåpoängen upphör och du behöver nu ha en spend på 333 333 kr för att få dina 20 000 nivåpoäng.

• SAS/Amex kommer att ge 20 000 nivåpoäng till alla som inte har fått dem under den nuvarande kvalificeringsperioden. Poängen överförs runt den 1 april 2025. Efter 1 April börjar du även tjäna nivåpoäng som nämt ovan.
Frågan om man nu ska kombinera Elite och MC premium? Eller finns det bättre alternativ för att nå silver nivå som minimum?

Det är exakt det hela denna tråden handlar om. Läs från inlägg 1.

Någon som vet hur det ser ut med level points från spendering ifall man kommer att kunna se dem under månadens poäng på Amex Elite eller om de kommer att läggas automatiskt i samband med fakturans bryt.

Är det någon som har fått sina 20.000 level points i dagarna. Jag har 2 överföringar 26/3 på vardera 20.000 poäng på mitt amexkonto men inga nya poäng på SAS

Någon som vet hur det ser ut med level points från spendering ifall man kommer att kunna se dem under månadens poäng på Amex Elite eller om de kommer att läggas automatiskt i samband med fakturans bryt.
Funderade precis på detsamma? Kanske kommer en uppdatering i appen efter mars poäng är överförda till alla? Borde ju kunna se dessa på något sätt i appen.

Toppen