Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Bara så att jag har förstått allt rätt :). Om jag uppgraderar mitt Amex Premium till Amex Elite senast 31 mars får jag de sedvanliga 20.000 nivåpoängen. Därefter blir det nivåpoäng på intjäningen istället. Dessutom har jag erbjudande om att få 20.000 bonuspoäng om jag uppgraderar senast den 3 mars.
Dessa är med villkoret att jag handlar för 45.000 senast den 31 maj (som jag får nivåpoäng på???). Att jag tappar det som är intjänat på en 2-4-1 hittills i år får jag stå ut med men jag har lite annat i pipelinen och vill planera rätt ;).

Jag tog till slut beslutet att gå över från premium till elite i alla fall. Det var det eller sluta med det här! Jag behöver 2 för 1 för att ha en chans och det är att resa bekvämt med business och lounger som är det vi strävar efter. Jag jobbar mer mot att jag flyger dit det finns bonusplatser. Är det något ställe vi verkligen vill åka till under vissa datum, då räknar vi aldrig med att det finns platser, då får man pröjsa istället. Då hade man kanske inte heller tagit en longhaul i tre-fyra dagar, då blir inte resan en del av upplevelsen på samma vis, då vill man vara borta längre för att det ska vara värt resan istället. Har hittills inte upplevt att det varit något problem att hitta platser som varit värt det.

Många, kanske framförallt på Facebook, verkar bli extremt kränkta av att inte hitta just sina datum och destinationer, tycker inte det är med den inställningen man ska gå in i det här!

Helt rätt! Vill man lägga flera dagar på själva resan kan det fortfarande finnas ett värde i 2-4-1 vouchers.

Jag var lite otydlig, jag menade att om jag köper en revenue-biljett longhaul så tycker jag det är för dyrt med business, så då blir det oftast ekonomi. Och då vill jag vara borta längre än bara 3-4 dagar för resan blir ett nödvändigt ont och resmålet är det viktigaste. Då blir det för slitsamt med tidsskillnad och allt att vara borta så kort tid.

Kan jag flyga business har jag däremot inga problem med att till exempel åka en weekend till någon kul stad långt bort, för då blir själva restiden också en del av det roliga så att säga, oavsett om det skulle vara byten och lång restid. Blir inte ansträngande på samma vis alls. Och sådana är mycket lättare att få in i det berömda "livspusslet" också...

Har chattat med Amex' kundservice ikväll och tydligen är detta erbjudande borttaget och ersatts med att man får 10.000 bonuspoäng istället. Jag frågade varför det var borttaget (det skulle ju gälla till den 2/3) men fick inget svar mer än att erbjudandena kan variera hela tiden, typ.

Toppen