Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Jag lutar mer och mer att rösta med fötterna och säga upp mitt Premium kort, behållningen för mig har varit en resa i business per år. Voucher nr 2 ser jag inte att jag kan utnyttja förutom för en flygning till typ Visby men det blir ju rätt kasst värde på vouchern om man gör så - blir LTG om några månader så behöver egentligen inte nivåpoängen. Hade kunnat köpa en sådan förändring om de även haft någon form av ’förbättring’ inkluderat tex 10000 poäng om man stannar tom juni men nu är det bara ren slakt. Har varit trogen kund hos AMEX sen 2018 men nu vet i 17

Har MC premium redan så blir till att satsa på dubbel-poäng helger

Det här är ju surt. Har brytpunkt 1 april och hade behövt 20k nivåpoäng just nästa intjäningsår. Har inte sån spend så att jag kommer att tjäna på detta. Mitt sista år innan jag får LTG och just det året kommer det inte att resas i tjänsten....

Det här är ju surt. Har brytpunkt 1 april och hade behövt 20k nivåpoäng just nästa intjäningsår. Har inte sån spend så att jag kommer att tjäna på detta. Mitt sista år innan jag får LTG och just det året kommer det inte att resas i tjänsten....
Anmälde du dig i julkalendern 4:e dec? Du får dubbla poäng till USA under april och maj så en sådan resa som MR ger en hel del poäng

Jag ser inte alls varför MC skulle behöva kontra med något alls.
De har en betydligt billigare årsavgift, FlyPremium förmånen är obegränsad jämfört med 2-4-1 vouchers och kan användas väldigt förmånligt om man når högsta nivån. Årsavgiften för Elite är nästan 3x så mycket och nivåpoäng-intjäningen är endast 37,5% sämre med MC Premium (bortsett från x2-helger).

Jag har MC premium:
- AmEx inte funkar överallt och det är bra att ha ett komplement
- FlyPremium
- Dubblapoäng helger
- Garanterade 500 nivåpoäng/mån
Bara detta räcker för att motivera årsavgiften för mig, ser inte alls varför de skulle behöva justera något alls.
Word.

Kanske förstår fel men om din nya period börjar 1 april så får du väl de 20k på nya perioden? Eller tänker jag helt fel?

Kanske förstår fel men om din nya period börjar 1 april så får du väl de 20k på nya perioden? Eller tänker jag helt fel?
Eller kanske inte, man behöver nog ha 28/2 som brytpunkt? För antar att han fått för sitt kalenderår om hans sista dag är 31/3

"Nuvarande kortmedlemmar som innehar SAS EuroBonus American Express Elite Kreditkort och som inte har fått sina 20 000 nivåpoäng under sin nuvarande EuroBonus-kvalificeringsperiod vid 31 mars 2025 kommer att få dessa överförda till sitt konto runt den 1 april"

Hur länge behöver man vänta efter att man fått sina 20k nivåpoäng innan man kan säga upp Elite kortet utan att de blir återdragna?

Toppen