Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Vad är det för kampanjrabatter som du tänker på? Fly Premium är väl alltid 30K poäng per flyg/riktning för en long haul? Eller missförstår jag dig?
Till exempel:

1740064475091.png

Vad är det för kampanjrabatter som du tänker på? Fly Premium är väl alltid 30K poäng per flyg/riktning för en long haul? Eller missförstår jag dig?
Sas har relativt ofta kampanj på dessa resor, exempelvis 30% som slutade igår(?)

Det innebär att istället för 50k så kostar business 35k för någon med lägst nivå i flypremium. Med maxad flypremium så är det istället 30% på 30k så 21k

EDIT: ser att det var 20% sist.

Gött! det hade jag inte tänkt på... F*n, bra forum det här ;)

Vouchern gäller för en enkel eller t&r-resa för upp till två personer

OK, bara så att jag inte får det här om bakfoten... Om jag bokar en SAS Bonusresa (long haul, t/r) kostar den normalt 200 K poäng för två pers. Kan en 2-4-1 voucher alltså användas på denna resa, så att kostnaden blir 100 K?

Gött! det hade jag inte tänkt på... F*n, bra forum det här ;)

OK, bara så att jag inte får det här om bakfoten... Om jag bokar en SAS Bonusresa (long haul, t/r) kostar den normalt 200 K poäng för två pers. Kan en 2-4-1 voucher alltså användas på denna resa, så att kostnaden blir 100 K?
Ja korrekt, se det som en voucher som ger 50%.
Reser du själv så kan du använda den så att din resa istället kostar 50k t/r

Är det jag eller chatt-killen som fått en hjärnblödning? (Har gått vidare och fått en "riktig" person att prata med).

1740391907509.png

Kanske något off-topic, men jag uppgraderade från Premium pga av ändringarna. :)

Toppen