Senaste nytt

Stor prisskillnad på biljetter i First Stockholm-South Pacific

Dr. Miles

Expert
Det är ju perfekt med konkurrens och kalla priserna för vad ni vill ("start upp priser", "promotionpriser", "prisdumping"). Om inte Emirates och de andra Gulfbolagen hade varit så aggresiva med prissättningen och erbjudit så bra produkter i business och first, så hade nog aldrig tex Lufthansagruppen kört igång med deras promotionpriser i F. För oss resenärer kan det ju inte vara bättre, vi får bättre priser, bättre produkter, fler rutter att välja mellan och större urval betr flygtiderna.
Jag skulle inte tro att Lufthansas First class kampanjpriser är pga Gulfbolagen utan konkurrens från andra allianser på trafiken över Atlanten. Lufthansas First class biljettpriser till Asien och Afrika (där Lufthansa har konkurrens med Gulfbolagen) är inte fantastiska utan fantasipriser.

First class kampanjer från Lufthansa och SWISS.

Lufthansa ® Sweden - First Class Flights

Beijing from 53399 kr
Chennai from 42499 kr
Dubai from 57399 kr
Johannesburg from 66999 kr
Miami from 36999 kr
San Francisco from 36399 kr

SWISS Flight from Stockholm to Bangkok from SEK 51'859:-

Bangkok from SEK 51'859:-
Beijing from SEK 40'398:-
Boston from SEK 34'414:-
Chicago (ORD) from SEK 33'800:-
Dar es Salaam from SEK 47'758:-
Delhi from SEK 36'822:-
Dubai from SEK 28'030:-
Hong Kong from SEK 65'083:-
Johannesburg from SEK 59'276:-
Miami from SEK 36'864:-
Montreal (YUL) from SEK 35'896:-
Mumbai from SEK 39'570:-
Muscat from SEK 40'388:-
Nairobi from SEK 41'790:-
San Francisco from SEK 36'164:-
Sao Paulo (GRU) from SEK 65'175:-
Shanghai (PVG) from SEK 42'288:-
Singapore from SEK 53'185:-
 
Last edited:

Swisser

Medlem
Dr. Miles,
Du har kanske rätt hur det ligger till, men det spelar ingen roll. Lufthansagruppen har aldrig varit billiga och de kommer antagligen inte heller att bli det. De är dock tvungna att reagera på ökad konkurrens må det vara från TAT-allianserna, Gulfbolagen, etc.. Annars kommer de att tappa resenärer. Jag uppskattar då de kör kampanjer, även om jag inte har utnyttjat det hittills. Det jag dock ville poängtera i mitt inlägg är att ökad konkurrens alltid är bra för oss konsumenter.
 
Toppen