Senaste nytt

Stor guide: SAS nya Business Class, Premium Economy (SAS Plus) och Economy Class (SAS Go)

Hur lång tid kommer det att ta tills hela flottan har bytt inredning?
Hela flottan kommer inte att få den nya kabinen enligt den info som finns tillgänglig nu. Planen är att alla A330 ska uppgraderas innan sommaren. Även 3 stycken (av 7, räknar inte LAN-planet) A340 ska få nya kabinen och SAS hoppas att 1 av dom ska vara uppgraderad innan sommaren. I slutet på året är tanken att 7 av de gamla planen har nya kabinen och att 2 nya plan har det.

Hur är det att åka två tillsammans i nya business? Är det bara mittenraden som gäller då eller sitter man bättre på var sin sida gång? Ökad avskildhet är ju trevligt när man åker ensam men det är ju inte alltid det när man är två. För övrigt ser det väldigt trevligt ut!

Skiljer sig platserna på första raden i business något från rad två och bakåt?
På bilden tycker jag mitten stolarna ser lite annorlunda ut, men kanske endast en synvilla!

Tack för en trevlig artikel! Ser fram emot att få se planet från insidan och inte enbart från utsidan som jag lyckades med i onsdags. Kändes som att vara en guldfisk när jag i onsdags eftermiddag stod på Newark och tittade ut på Erik Viking och inte fick åka med då jag skulle till Stockholm :(. Men det innebär ju bara ytterligare en möjlighet till en ny resa...
IMG_0378.JPG

Nu när Erik Viking är klar, är det någon som vet vilket nästa plan är på tur? Denna borde väl vara redan nere på plats om schemat stämmer.

Vore ju kul att få följa även nästa maskin direkt både här och genom SAS och få svaret på den stora frågan om det är Arlanda som får nästa maskin.

Vore ju kul att få följa även nästa maskin direkt både här och genom SAS och få svaret på den stora frågan om det är Arlanda som får nästa maskin.
Det er LN-RKH som er næste maskine, og det er den som har stået i Chicago.
Det er planlagt at efterfølgende maskiner skal flyve fra STO/OSL, men det var også planen at LN-RKN skulle flyve fra CPH - det gik jo "sådär"..

Toppen