Senaste nytt

Stor familj från Umeå -> Koh Lipe (Langkawi)

henke12

Medlem
Hej vänner,

Min bror + familj ska åka till Koh Lipe över nästa jul/nyår och har ropat på min hjälp!
De är hela 10st och vill gärna få en bra resa och är därför ute i god tid! (för god tid!?)

1. Varifrån vill du börja din resa? Umeå
  2. Var är din destination? Koh Lipe (bästa flyget verkar gå till Langkawi LGK men flexibel)
  3. När vill/behöver du resa ut? 20-22 december 2017
  4. När vill/behöver du komma hem? 3-5 januari 2018
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 6 vuxna och 4 barn (4,7,11 och 14 år)
  7. I vilken kabinklass? I ekonomi (dock skulle 2st vilja åka Business på samma flyg)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Ej lågpris
  9. Vad är din budget? (per person) max 10.000 SEK per person i ekonomi och max 20.000 SEK i business
  10. Vad är det viktigaste för dig? Smidig resväg på samma biljett
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej!

Vi har hittat rätt sparsamt med alternativ.
1 variant med Singapore via CPH och SIN för 10.000 SEK och 1 med Qatar för 14.000 SEK

Kan det vara för tidigt så att flygbolagen inte släppt sina biljetter ännu?
Problem med att flygningen startar i Umeå?
Läge att vänta på kampanj?

Tack på förhand!

Kolla även på flyg till Krabi, vi upplevde båtresan som lugnare till/från Pakbara pier även om det innebär ca 2h i bil. Vi tyckte dessutom inte om Langkawi.

Vi har exakt samma resmål :)
20 dec CPH-IST-KUL återresa 5 jan med Turkish i ekonomi, bokat för en månad sedan 6400SEK.
Detta kompletteras med Airasia KUL-LGK och sedan färja till Koh Lipe.
Vi stannar 2 nätter i KL på väg dit och en på väg hem.

Att starta i Umeå begränsar helt klart utbudet. Gjorde bara en snabb google flights sökning och hittar inget bättre än det ni själva hittat.
Om ni däremot startar i Stockholm istället finns det priser på 6-7000 för att flyga till Singapore eller Kuala Lumpur och där ifrån kan ni sedan ta Air Asia eller annat lågprisbolag inom Asien.
I och med att detta är absoluta peak season för denna typ av resor tror jag inte det kommer komma allt för många kampanjer utan skulle nog boka något som dyker upp till ett vettigt pris.

Följande är helt ok flygtider enligt mig och man får en dag i Singapore på köpet, samma flighter i Business kostar dock 25000 ungefär.
upload_2017-2-13_12-20-41.png

Det finns Business fligher för 21-22000 men på samma flighter verkar priset för economy gå upp en bit över 10k.

Business för 18k finns på följaned flighter och då kostar ekonomi strax över 7000 kronor. Det är väl inte helt gratis att positionera sig till Stockholm och en hotellnatt där heller samt att lägga på ytterligare en resa inom Asien.
upload_2017-2-13_12-28-29.png

Toppen