Senaste nytt

Stopp i Taipei på 6h?

Maja

Medlem
Håller tummarna att min resa går att genomföra till Tokyo i maj 2023. Är inbokad på Eva Air på hemvägen och har 6h25 min att fördriva i Taipei och gissar att åka in till stan en vända kommer vara uteslutet. Så vad roar man sig med så länge på flygplatsen? Jag vet att det är en halv evighet och lite till fram tills avresa i slutet på maj 2023 och det kommer hinna hända hur mycket som helst innan dess, men gissar att Eva Air bör ha en skaplig lounge på sin hemmabas?
 

Glenn E

Medlem
Nu var det ju ett tag sedan jag var där. 6 mars 2020.
Då var det inte många som reste.
Loungen var bra med duschar glass pizza och annan mat och dryck.
 

henrik l

Medlem
Hur funkar det med övernattning på flygplatsen eller strax utanför om man ex. har en natt-transit?
När jag var ute på mileage run före pandemin fanns det ett hotell airside. Orkar inte googla men har för mig att det kan ha hetat Evergreen. Helt ok om man bara ska a en säng och sova.
 

Mr Basic

Medlem
När jag var ute på mileage run före pandemin fanns det ett hotell airside. Orkar inte googla men har för mig att det kan ha hetat Evergreen. Helt ok om man bara ska a en säng och sova.
Evergreen Hotel verkar ha stängt permanent. Plaza Premium Lounge transit Hotel verkar vara det som finns (tyvärr hittade jag inget datum på informationen så om den är aktuell vet jag inte).
 

Tevyn

Medlem
Evergreen Hotel verkar ha stängt permanent. Plaza Premium Lounge transit Hotel verkar vara det som finns (tyvärr hittade jag inget datum på informationen så om den är aktuell vet jag inte).
Är det ens möjligt att lämna flygplatsen med nuvarande regler vid en natt-transit? Jag har ev två nätter på flygplatsen som jag hellre skulle ta på hotell om möjligt. Hittar inte Plaza Premium Lounge Transit Hotel så det verkar vara stängt
 

micke

Medlem
Är det ens möjligt att lämna flygplatsen med nuvarande regler vid en natt-transit? Jag har ev två nätter på flygplatsen som jag hellre skulle ta på hotell om möjligt. Hittar inte Plaza Premium Lounge Transit Hotel så det verkar vara stängt
Har inte full koll och inte tid att googla men enligt min fru så ”öppnar de upp” idag. Du får kolla så att jag inte far med osanning.
 

Capa

Medlem
Lyfter tråden igen då vi har 7h layover på vägen hem från Tokyo i januari. Jag har förstått att 7h är för lite för att åka in till Taipei och tillbaka. Vilka lounger är det som gäller och kan man hålla sig upptagen med lounge-hopping i 7h på TPE? Har läst mig till att ingen av loungerna är något vidare tyvärr. Vi åker EVA Business Class. Är det värt att försöka få ett rum på Plaza Premium Lounge för att vila/sova en stund? Eller bara att bänka sig i loungen och läsa en bra bok? :)
 

fcx

Medlem
7 timmar är gränsfall på att åka till stan eller ej. Kvalitetsmässigt är loungerna någonstans mellan SAS och Lufthansas Europalounger, så inte så där himla kul. Några timmars sömn låter mer lockande.
 
Toppen