Senaste nytt

Stopp för affärsvisum till Saudiarabien

Magnus_K

Medlem
Jag förstår @Gus då allt kan ändras på en dag i dessa länder.
Jag skulle undersöka med ambassaden och fråga vad dom tycker.
Sitter själv med en bokad resa till regionen, tror chansen är liten att det skulle bli problem men som sagt man har sett många konstiga saker när man rest till regionen dom sista 16-åren.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Alla hotell (och flygresorna) är icke-återbetalningsbara. Undrar om man kan få ersättning från kreditkortet (Santander bank) man bokade resan med om resan inte blir av...?
 

AABack2ARN

Medlem
Blir man nekad visum ger många flygbolag möjlighet att boka av kostnadsfritt. Hotell har jag dock ingen aning om hur de hanterar en sådan situation.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

swadabe

Medlem
Läste att UAE sällat sig till kritiken. Men att ta bort visa waiver för alla turistande svenskar skulle vara att ta det till en helt ny level =)
 

swadabe

Medlem
Fortfarande, att stoppa ett stort flöde av inkomstgenererande turister är en annan level än att visa att man är lite butter genom att kalla hem ambassadören och sälla sig till den diplomatiska kritiken..
 
D

Deleted member 4971

Guest
Fortfarande, att stoppa ett stort flöde av inkomstgenererande turister är en annan level än att visa att man är lite butter genom att kalla hem ambassadören och sälla sig till den diplomatiska kritiken..

Ja, jag tror inte för en sekund att någon skulle stoppa inkomsterna från turister. Det är alldeles för viktigt om inte annat på lång sikt som Dubai försöker bygga sitt varumärke som en semesterdestination.
 

Dr. Miles

Expert
Ja, jag tror inte för en sekund att någon skulle stoppa inkomsterna från turister. Det är alldeles för viktigt om inte annat på lång sikt som Dubai försöker bygga sitt varumärke som en semesterdestination.
Det beror på vilken proportion svenska turister ger pengar till respektive land.
T ex Kina särbehandlar norrmän när det gäller visumfritt besök upp till 72 timmar i vissa städer pga norsk Nobelkommitté gav Nobel fredspriset till en kines (som var motståndare till regimen). Norrmän får ansöka visum om de vill besöka dessa städer även under 72 timmars besök mellan två utrikes flygningar.

Lista av kinesiska städer som tillåter upp till 72 timmars visumfri transit | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 
Toppen